L'Autoritat del Transport Metropolità (ATM), on s'integra el transport públic de Sant Cugat, rebrà de les administracions públiques 1.465 milions d'euros. Aquesta inversió pretén respondre a l'increment del cost del sistema de transport públic de la regió metropolitana de Barcelona que ha crescut un 141% respecte les dades de fa 10 anys. Aquest espectacular creixement és conseqüència de les millores i posades en marxa de nous serveis com l'ampliació de les línies i renovació dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) i dels serveis nocturns de metro i de bus, entre d'altres.
L'ATM i l'Administració General de l'Estat (AGE) han signat aquest dilluns el contracte-programa 2009-2010 que marca aquesta inversió. D'aquests 1.465 milions d'euros d'inversió, la Generalitat n'aporta gairebé el 39%, l'Estat espanyol el 21%, l'Ajuntament de Barcelona l'11%, i l'Entitat Metropolitana del Transport (EMT) el 12,5%, entre d'altres.
D'aquestes xifres, FGC en rebrà 164 milions d'euros. Uns altres 62 milions més van destinats a una partida dedicada als busos urbans integrats a l'Agrupació de Municipis amb Transport Urbà (AMTU), que inclou Sant Cugat, i a Renfe, entre d'altres.
El cost del sistema de transport públic de la regió metropolitana de Barcelona té dues vies de finançament, la recaptació derivada de la venda de títols de transport i les subvencions que aporten les administracions públiques. Durant els darrers anys, concretament des del contracte-programa 1998-2001, la recaptació ha anat perdent importància respecte l'aportació que suposen les subvencions públiques. Si fa deu anys les aportacions eren gairebé idèntiques, ara les subvencions afronten més del 60% del cost del sistema.
Aquestes xifres s'expliquen, en part, per l'aparició i el creixement en els darrers anys de l'ús dels títols de transport 'socials' com ara la Targeta Rosa, la T-12 i els diferents descomptes per a famílies nombroses.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.