Les empreses de serveis bàsics hauran de tenir un telèfon d'atenció gratuït

La nova normativa afecta les empreses de serveis bàsics

Societat

Publicat el 23/ago/10 per Redacció

El nou codi de consum de Catalunya, que ha entrat en vigor aquest dilluns, obliga les empreses de serveis bàsics a disposar de telèfons d'atenció, d'incidències i reclamacions gratuïts. Les companyies, que també han de tenir una adreça física a Catalunya perquè els consumidors puguin dirigir-hi les queixes, tindran mig any per acatar la nova llei, mentre que les pimes ho podran fer en el termini d'un any.

Aquests telèfons són els que comencen per 902 i tenen un cost superior a la resta de números. Amb el nou codi de consum, els clients de serveis com subministraments, sanitat, transports i assegurances podran realitzar les seves consultes i peticions gratuïtament als telèfons d'atenció al consumidor. El nou codi també equiparà el català al castellà, i segons marca al llei, els consumidors hauran de ser atesos en la llengua que demanin.