Recolons (AMPA): 'Els mestres ens posen entre l'espasa i la paret'

Nou centres docents anul·len les colònies

Societat

Publicat el 20/set/10 per Cristina Solias

La coordinadora de les AMPA a la ciutat, Patrícia Recolons, veu amb bons ulls que el professorat estigui utilitzant la supressió de les colònies dels alumnes com a mesura de pressió cap al departament d'Educació de la Generalitat. Tot i que l'acció encara no s'ha fet oficial, Recolons vol escoltar els arguments del professorat abans de criticar la seva postura. Ho farà en una reunió convocada pel dilluns vinent entre les AMPA i els directors dels diferents centres docents.

Nou de les 11 escoles públiques de la ciutat han anul·lat les colònies per aquest curs acadèmic. Tot i que la portaveu dels mestres de l'ensenyament públic, Anna Fitó, ha negat que fos una reacció a la supressió de la jornada intensiva del professorat, Recolons ho ha apuntat com la principal causa. Són declaracions a Cugat.cat.

Patrícia Recolons

Els mestres volen que els pares pressionem perquè es faci la jornada intensiva i ens posen entre l'espasa i la paret.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



Recolons ha explicat que a finals del curs passat tots els consells escolars van votar a favor de la jornada intensiva menys dos centres. Va ser la falta d'unanimitat, segons Recolons, el que va fer que la Generalitat denegués per llei la jornada intensiva al calendari escolar de Sant Cugat. Per aquest motiu, la coordinadora de les AMPA de Sant Cugat ha apuntat que hauria de ser una decisió de cada centre que no impliqués els pares.

Patrícia Recolons veu justificada l'eliminació de les colònies, tot i que reconeix que els més afectats són els infants.

Patrícia Recolons

Han de lluitar com qualsevol treballador que vol millorar les seves condicions laborals. És injust pels nens i just pels professors.

Your browser doesn’t support HTML5 audio






Pares, mares i mestres es reuniran dilluns vinent per posar sobre la taula la problemàtica i intentar trobar un consens que beneficii a ambdues parts.