Una trentena d'alumnes aprenen àrab a l'escola Joan Maragall
Moment de la classe
SocietatPublicat el 6/des/10 per Raquel Ligero
Una trentena d'alumnes de l'escola Joan Maragall poden, des d'aquest curs, assistir a classes d'àrab gràcies a la iniciativa de la Comissió Intercultural del centre. Souat Sebtaoui, una de les mestres que imparteix les sessions cada divendres, destaca la bona resposta dels alumnes i les ganes d'aprendre, tot i que reconeix que els és força difícil acostumar-se a la manera d'escriure i a la fonètica del llenguatge.
'El més difícil alhora d'aprendre àrab pels parlants llatins és la fonètica, perquè té sons que no existeixen ni en català ni en castellà'. La Souat Sebtaoui, mare d'un alumne del Joan Maragall i una de les mestres de les classes, ha reconegut que tant la fonètica com l'alfabet són els reptes més complicats als quals s'enfronten els alumnes d'àrab. Tot i això, ha destacat que, malgrat les dificultats, als nens 'els agrada i intenten fer-ho el millor possible'. Sebtaoui ha explicat també que el projecte va néixer, en un inici, per donar la possibilitat d'aprendre aquest idioma als nens d'origen àrab.
Souat Sebtaoui
Els nens que són àrabs podran aprendre a parlar o escriure bé. Els hem donat la oportunitat de fer-ho.
Your browser doesn’t support HTML5 audio
La gran resposta dels alumnes llatins per assistir a les classes els va fer obrir les inscripcions fins a arribar a una trentena de nens, des de P-3 a 4t de primària, que assisteixen habitualment a les sessions cada divendres a la tarda.
Júlia Baldó
És bastant difícil. Crec que podrem aprendre molt tots per poder parlar l'idioma si d'aquí a un temps anem a un país àrab.
Your browser doesn’t support HTML5 audio
D'aquesta manera, l'escola Joan Maragall i, concretament, la Comissió Intercultural, obre les portes a l'intercanvi de cultures i, més endavant, els ensenyaran els països on es parla aquest idioma i els seus costums. Tot i això, l'objectiu del curs a curt termini és que els infants coneguin l'existència de l'àrab i aprenguin a llegir-lo.