Josep Maria Escarré
Posem el radar per comprovar si hi ha infraccions. Fas prevenció i té un efecte molt dissuasori.
L'objectiu d'aquest pla és, com marca la normativa europea, reduir en un 50% els accidents amb víctimes mortals a les carreteres de les ciutats de més de 30.000 habitants, abans del 2014. No obstant això, Sant Cugat ha registrat, en els últims tres anys, una mitjana de 1'6 morts per any en accidents de trànsit, xifres molt baixes en comparació amb altres ciutats, i per aquest motiu el percentatge a reduir és inferior, en total un 25%.
El disseny i l'adequació dels carrers i les accions policials són les dues accions imprescindibles que serviran per aconseguir aquest objectiu. Ho ha dit el director de Mobilitat a l'Ajuntament, Alejandro Martí.
Alejandro Martí
Fem una ordenació viària del municipi: posem aparcaments, estretem els carrils per reduir la velocitat dels cotxes... Volem disminuir la sinistralitat.
Segons fonts de la Policia Local, els controls d'alcoholèmia han fet que els índexs de persones implicades en accidents de trànsit que donen positiu hagi disminuït del 3'8% el 2008 al 2'4% el 2009.
D'altra banda, tot i que Escarré ha negat que existeixin punts negres a la ciutat, ha reconegut que l'avinguda de Rius i Taulet amb carretera de Rubí, la Rambla del Celler i l'avinguda Francesc Macià són vies conflictives perquè comuniquen amb el centre de la ciutat i registren una alta intensitat de vehicles.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.