L'OMIC recorda que els passatgers tenen el dret a recuperar l'import d'un vol afectat per una vaga

La vaga dels treballadors d'AENA pot afectar les planificacions de vacances

Societat

Publicat el 14/mar/11 per Redacció

Anul·lar el vol per recuperar els diners o canviar la data del desplaçament són els consells de l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) arran de la vaga dels treballadors d'AENA. L'OMIC recorda que els passatgers afectats no tenen dret a rebre una compensació econòmica addicional.

Els drets dels passatgers per cancel·lació de vol es limiten a escollir entre la devolució de l'import del bitllet o un mitjà de transport alternatiu. Ho explica la responsable de l'OMIC, Mercè Álvarez, a Cugat.cat.

Mercè Álvarez

Si no et poden recol·locar o no t'agrada la recol·locació, tens dret a recuperar els diners.

Your browser doesn’t support HTML5 audio




Si a causa de la vaga es produeix un retard de més de dues hores, tampoc no hi ha dret d'indemnització. Això sí, la companyia aèria sí que ha d'oferir menjar i allotjament.

En cas que un vol tingui connexió amb una altra companyia, cal posar-se en contacte amb la segona línia aèria. Així podrà tenir en compte aquesta circumstància que impedeix volar perquè el client no perdi el dret de devolució de l'import del vol.

Per ara, cap santcugatenc no s'ha dirigit a l'OMIC per obtenir informació sobre les conseqüències de la vaga. En canvi, les agències de viatges sí que han rebut consultes.