El CAP de Valldoreix i el centre sanitari de les Planes tancaran tot l'agost


Temes relacionats

Mútua Terrassa estudia tancar el CAP de Valldoreix durant l'agost ( 1/jun/11)


  • Comparteix:

CAP de Valldoreix

CAP de Valldoreix

El CAP de Valldoreix i el centre sanitari de les Planes tancaran tot l'agost. El Servei Català de la Salut ha confirmat aquestes mesures a l'alcaldessa en funcions, Mercè Conesa, tot i que ha garantit 'el mateix servei sanitari i la mateixa qualitat assistencial' a l'estiu.

L'atenció sanitària es desviarà al CAP Sant Cugat, al carrer de la Mina, on es concentrarà tot el personal. Aquesta experiència es va provar l'estiu passat, de manera pionera, a Terrassa i va funcionar de manera 'molt satisfactòria', segons el Servei Català de la Salut. Aquest òrgan afegeix que la mesura possibilita reduir la despesa corrent, amb la concentració de l'activitat en un sol edifici, i flexibilitzar les suplències mitjançant una reordenació del servei i les vacances.

A l'agost, també tancarà el centre sanitari de les Planes, però es mantindrà obert el de la Floresta, que seguirà prestant atenció sanitària als dos districtes.



  • Comparteix:

COMENTARIS

Mutua de Terrassa es una empresa privada que reparte beneficios entre sus accionista. En consecuencia, si la Generalitat le reduce el presupuesto, Mutua de Terrassa reduce prestaciones y reduce personal. El CAP de Valldoreix y el de les Planes cerrarán durante el mes de agosto ¿qué pasará con los pacientes que llevan varios meses esperando iniciar los tratamientos de rehabilitación prescritos, tendrán que esperar a septiembre o vete a saber cuándo?. Estamos en una comunidad que paga dos céntimos en cada litro de combustible para subvencionar la sanidad. ¿Por qué la Generalitat ha de hacer estos recortes?. ¿Dónde van a parar esos dos céntimos? Mutua de Terrassa rentabiliza mucho a los pacientes, que ellos llaman “clientes”, de la Seguridad Social, pues los estudiantes de su Hospital clínico universitario, realizan las prácticas, entre otros, en el CAP de Valldoreix, donde practican, por ejemplo, extracciones de sangre, aparentemente inocentes, pero una burbuja de aire en la vena puede matar a alguien o dejarlo inválido. Todo esto sin nuestro consentimiento. Mutua de Terrassa debería estar obligada a pedir el consentimiento por escrito del “cliente” paciente. De esta manera no tendríamos que enfrentarnos con el personal de la Mutua cuando nos negamos a ser utilizados como conejillos de Indias. Pagamos religiosamente nuestras cotizaciones a la Seguridad Social ¿dispensa igual trato Mutua de Terrassa a sus clientes procedentes de mutuas privadas?. ¡Hasta el Hospital está dividido en dos partes!, una para los clientes privados y otra para los pacientes de la Seguridad Social. Los estudiantes han de hacer sus prácticas, de acuerdo, pero que recaben el consentimiento de los pacientes o se compren un muñeco. Además, deberían ir bien identificados de forma visible e inequívoca, incluso con uniforme de diferente color que el del personal titulado que además de realizar su trabajo se encuentra ejerciendo de docente. La Generalitat es consciente del beneficio que Mutua de Terrassa obtiene de los usuarios de la Seguridad Social que, como no podía ser de otra forma, no pueden elegir dirigirse a otra mutua o a otras dependencias sanitarias. Si pudiéramos, tengan la certeza Sres. de Mútua de Terrassa que no iríamos a Vds., Es muy triste que la Generalitat sólo nos deje elegir entre el combate cuerpo a cuerpo o ser conejillos de Indias y, caso de lo primero, quedar mal vistos.

Maria del Carmen Freidias. Enviat el 8/jun/11


OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.