Xoc d'opinions per la gestió de les línies ferroviàries


Temes relacionats

Territori i Sostenibilitat estudia canviar l'operadora Renfe a serveis ferroviaris ( 9/jun/11)

Els santcugatencs podran anar en tren al Vallès Oriental amb la nova línia 8 de Rodalies (20/mai/11)


  • Comparteix:

La línia R8 tindrà parada a Sant Cugat

La línia R8 tindrà parada a Sant Cugat

Continua la polèmica per la gestió dels serveis ferroviaris amb què actualment opera Renfe, que podria afectar la futura línia R8, que passarà per Sant Cugat. Segons el departament de Territori i Sostenibilitat, l'acord signat amb l'Administració General de l'Estat preveia la possibilitat de subscriure contractes amb altres operadores. De la seva banda, el secretari d'Estat de Planificació i Infraestructures del govern espanyol, Víctor Morlán, assegura que, sense una modificació de la llei estatal, la Generalitat no pot canviar la gestora del servei.

Morlán ha rectificat aquest divendres al matí el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, després que assegurés en una entrevista a RAC 1 que la Generalitat estudia la possibilitat de substituir l'operadora ferroviària de manera parcial per una estrangera o Ferrocarrils de la Generalitat (FGC). Es tracta d'una modificació que inclouria, entre d'altres aspectes, la possibilitat d'adjudicar una nova gestora a la futura R8, amb parada a Sant Cugat, des de la seva entrada en funcionament.

Segons els secretari d'Estat de Planificació i Infraestructures del govern espanyol el canvi no seria factible, ja que per fer-ho 'cal canviar la llei del sector ferroviari, perquè estableix que és l'única operadora a la xarxa ferroviària espanyola', i no es farà abans de les eleccions generals de 2012. No obstant això, ha proposat a la Generalitat utilitzar els diners que rep de l'Estat a través de la disposició addicional tercera de l'Estatut, 'més de 700 milions d'euros', per finançar aquelles infraestructures ferroviàries que siguin prioritàries.

Arran de les declaracions de Morlán, el departament de Territori i Sostenibilitat ha enviat un comunicat on assegura que l'acord a què va arribar a finals de 2009 amb l'Administració General de l'Estat per traspassar la titularitat de Rodalies preveia explícitament la possibilitat de subscriure contractes-programa amb altres operadors que no fossin Renfe. A més, l'Estat espanyol també es comprometia a modificar la legislació espanyola en el termini d'un any per possibilitar la lliure elecció de l'operador per part de la Generalitat.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.