El projecte té la finalitat de treballar en la construcció d'un sistema més dinàmic que aprofiti la tecnologia punta per regular l'evacuació a les estacions afectades. Això serà possible mitjançant l'aplicació de sistemes intel·ligents de càmeres de televisió i d'altres automatismes activats a partir de sistemes avançats de detecció d'incendis o d'aglomeracions.
Durant la trobada que han fet a Barcelona aquesta setmana els integrants del projecte han consensuat el calendari d'actuació dels propers sis mesos. En aquesta fase inicial, la prioritat passa per determinar les condicions en les quals es realitzaran les proves a escala real i establir les especificacions tècniques dels equipaments que s'utilitzaran.
Les instal·lacions de FGC, així com també les del Metro de Londres, serviran de banc de proves per validar el sistema desenvolupat. Es tracta de comprovar sobre el terreny, i en xarxes ferroviàries reals, l'efectivitat del projecte comparant comportaments entre els sistemes actuals i els prototips del futur.
El projecte 'Getaway' està subvencionat amb més de dos milions d'euros per la Unió Europea, uns diners que es distribueixen entre les diferents empreses participants. La subvenció que correspondrà a FGC serà concretament de més de 200.000 euros, una quantitat que cobreix el 75% de la inversió de la companyia en el projecte.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.