Joan Puigdomènech
Agrupar la gent que té necessitats de mobilitat específica. Pot ser més viable econòmicament que mantenir un transport públic poc utilitzat.
Un dels sistemes que es contemplen és el 'carpool', una experiència que ja fa anys que funciona a la Universitat de Girona, que també ha participat a la sessió celebrada a les Planes. El responsable de l'Oficina Verda de la Universitat de Girona, Pep Juandó, ha explicat a Cugat.cat en què consisteix aquest sistema.
Pep Juandó
Buscar trajectes coincidents dins l'àrea d'influència de la universitat per compartir vehicles.
Barcelona, Argentona, Castelldefels i Malgrat de Mar són alguns dels municipis que han compartit les seves experiències a la taula rodona celebrada aquest divendres.
El cas de Malgrat de Mar consisteix en l'habilitació de mecanismes per connectar el barri del Castell, situat en un turó, amb la resta del municipi. Això s'ha aconseguit amb la instal·lació de sistemes elevadors per salvar els desnivells que dificultaven l'accés al barri i la mobilitat dels veïns cap a la resta de la població. El responsable del Pla de Barri del Castell de Malgrat de Mar, Jordi Vila, ha enumerat alguns dels beneficis que ha comportat l'actuació.
Jordi Vila
Els resultats són molt amplis. Els veïns recuperen el carrer i s'adonen de les dificultats que tenien.
La trobada també ha comptat amb tècnics de l'Oficina de Barris de la Generalitat.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.