Riol ha explicat que els únics bitllets amb preus congelats són els més difícils d'amortitzar econòmicament, i que precisament els més utilitzats, la T-10 i la T 50-30, són els que han patit un increment més gran de tarifa.
Per aquest motiu, un dels reptes principals de la PTP és aconseguir que el transport públic estigui finançat per l'administració pública, ja que en el període comprès entre l'any 2001 i l'any 2010, els usuaris han doblat l'IPC en el finançament de transport públic.
Ricard Riol
El principal repte que tenim és finançar el transport públic, perquè l'usuari ha doblat l'IPC en el finançament del transport públic.
Riol també ha manifestat que tot i que el traspàs de la gestió de rodalies a la Generalitat ha suposat un canvi en positiu per als usuaris, el servei encara no està a l'alçada del que demana la vuitena regió metropolitana europea, Barcelona. El president de l'associació ha advertit que sense finançament, es repetirà la crisi de rodalies que es va viure fa uns anys.
El principal repte de futur per aconseguir un millor transport públic, afirma Riol, és aconseguir que aquest es converteixi en una aposta industrial de la societat catalana, en demostrar que els models d'ecomobilitat són una jaciment d'ocupació.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.