Partal (Vilaweb): 'Els mitjans han d'oblidar el passat i treballar una marca amb diversitat de continguts'


  • Comparteix:

El director de Vilaweb, Vicent Partal, augura la desaparició de la premsa i la televisió tradicionals a finals de la dècada i adverteix que la majoria de mitjans no estan preparats per adaptar-se a la nova situació sorgida dels avenços tecnològics. El periodista veu essencial que els mitjans treballin una marca amb diversitat de continguts en lloc d'apostar per un sol producte. Ho ha dit en la jornada sobre mitjans de proximitat que ha tingut lloc a EsadeCreapolis.

Partal remarca que els mitjans han de fer un exercici d'autocrítica, ja que en bona part són prescindibles per a la ciutadania. Això es deu al fet, segons el periodista, que els mitjans han vist com la transformació digital els ha fet perdre pes com a mitjancers entre la notícia i l'audiència. Tot això és fruit del naixement d'Internet, que ha causat una proliferació de continguts ja que la mateixa ciutadania pot generar-los i transmetre'ls, la qual cosa fa que els espectadors ja no siguin passius, sinó que siguin un centre actiu de comunicació. Segons Partal, el nou context fa insostenibles grans mitjans amb àmplies plantilles i afavoreix aquells que fomenten el sentit de comunitat.

Vicent Partal

El periodisme local ho té més fàcil que el periodisme global.


Partal ha remarcat que, amb aquesta situació, existeix el risc de desaparició dels mitjans, entre els quals ha inclòs també els digitals. Per evitar-ho, el director de Vilaweb ha demanat als professionals oblidar el passat del món de la comunicació i encarar el nou context. La clau passa, segons Partal, pel fet que els periodistes facin millor la seva feina per no veure's superats per la qualitat de continguts a la xarxa proporcionats per blocaires i altres usuaris. També és essencial per a la supervivència del periodisme un altre aspecte: abandonar la idea de canal de televisió i centrar-se en la televisió a la carta.

En paral·lel, Partal assegura que els mitjans han de centrar-se a posar en valor una marca amb diversitat de continguts en lloc d'apostar per un sol producte. En aquest punt, el director de Vilaweb ha posat Cugat.cat com 'exemple magnífic' a l'hora de seguir aquesta estratègia, ja que aplega en una sola marca un diari electrònic, ràdio i televisió.

Malgrat treballar al sector privat, Partal també ha defensat el paper dels mitjans públics, sobretot els de proximitat, ja que els considera essencials per a una societat democràtica. En aquest punt, ha destacat la importància que les administracions no vulguin apoderar-se dels mitjans de comunicació per ser el seu portaveu, sinó que cal garantir la seva llibertat perquè siguin centrals i representin tota la ciutadania.

Sobre les xarxes socials, Partal ha dit que seran el mitjà de comunicació del segle XXI, tal com ho van ser la televisió i la ràdio anteriorment. Segons el director de Vilaweb, els mitjans han d'entrar en aquest món global per ser referència en algun aspecte per així sobresortir i existir, sobretot tenint en compte que en breu gairebé la totalitat de la població tindrà un mòbil amb connexió a Internet.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.