La telefonia i Internet, al centre de les queixes i consultes tramitades per l'OMIC
Els serveis de telefonia i Internet acumulen la majoria de reclamacions
SocietatPublicat el 12/mar/12 per Jon Sindreu
Gairebé la meitat de les atencions tramitades per l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) durant el darrer any fan referència al sector de les telecomunicacions, segons dades de la memòria que l'entitat ha elaborat per al 2011. Segons l'OMIC, la majoria de les queixes tenen a veure amb les noves contractacions o portabilitats i fan referència a casos en què les operadores facturen per línies alienes o cobren per serveis no contractats.
La responsable de l'OMIC, Mercè Álvarez, ha explicat al magazín 'Sant Cugat a Fons' de Cugat.cat (91.5 FM) que la majoria de reclamacions i consultes que reben fan referència a molt poques empreses, gairebé totes del sector de les telecomunicacions.
Mercè Álvarez
Quatre empreses acaparen gairebé totes les queixes.
Your browser doesn’t support HTML5 audio
La memòria també indica que l'oficina ha sobrepassat per segon any consecutiu les 4.000 atencions. D'aquestes, el 69% han estat en visita directa, un 25% per telèfon i l'11% restant a través de l'adreça electrònica, una opció que l'organisme municipal ha intentat potenciar durant el darrer any. A més, el 74% de les reclamacions han estat gestionades directament a l'OMIC sense la intervenció de cap altre organisme, i el 43% s'han resolt positivament per al consumidor.