Una quinzena de santcugatencs s'adrecen a l'OMIC per assessorar-se sobre les participacions preferents


  • Comparteix:

L'OMIC està ubicada a l'edifici de l'ajuntament

L'OMIC està ubicada a l'edifici de l'ajuntament

L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) ha registrat prop d'una quinzena d'atencions a persones que no poden recuperar els estalvis dipositats en participacions preferents. Segons la responsable d'aquesta oficina a Sant Cugat, Mercè Alvárez, els afectats se senten enganyats i asseguren que les entitats financeres no els van informar adequadament del producte que adquirien. Entre tots aquests casos, l'oficina ha iniciat dos processos de mediació amb les entitats emissores dels títols.

Les participacions preferents són un valor financer sense venciment, és a dir a perpetuïtat, emessos per una entitat financera i contemplen certes preferències per davant dels accionistes. No es consideren un deute exigible perquè no disposen de venciment, tampoc no tenen dret a vot al no tractar-se d'accions, ni tenen una rendibilitat garantida i no estan assegurades pel Fons de Dipòsit de Garantia. Això les converteix en inversions considerades de risc elevat i no adequades per a un inversor de perfil conservador segons la definició de la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV). Tot plegat dificulta als titulars d'aquestes opcions vendre aquestes participacions i sobretot fer-ho pel mateix preu.

Ara, molts dels propietaris d'aquestes inversions es troben que no poden recuperar els diners que tenen invertits en aquesta modalitat i s'estan organitzant en plataformes per reclamar solucions. Els afectats denuncien que no van ser correctament informats per l'entitat financera a l'hora de signar el contracte.

La responsable de l'OMIC, Mercè Alvárez, ha explicat a Cugat.cat que aquest és el perfil dels casos rebuts a l'oficina. Són declaracions d'arxiu al magazín 'Sant Cugat a fons' de Cugat.cat (91.5 FM).

Mercè Alvárez

L'entitat de la que han estat clients és qui els ha assessorat i, per tant, hi confiaven. Però també hem de creure l'entitat financera.


L'OMIC assessora sobre les característiques del producte a les persones que ho sol·liciten i se'ls redirigeix als serveis jurídics de l'oficina si els usuaris consideren oportú engegar un procés judicial. De totes les peticions només dues han donat lloc a l'obertura d'un expedient i s'ha iniciat un procés de mediació amb Caixa Penedès i La Caixa. Els altres casos han acceptat les compensacions alternatives que els han ofert les entitats emissores.

L'Associació d'Usuaris de Bancs, Caixes i Assegurances d'Espanya ha convocat per aquest dijous diverses concentracions a tot l'Estat espanyol davant de seus d'entitats bancàries per protestar per aquesta situació. La més propera a la ciutat tindrà lloc a Barcelona a la rambla del Poble Nou cantonada amb la Diagonal.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.