Comerciants i Ajuntament posen en valor el nou Codi de consum per garantir els drets dels consumidors
La sessió informativa ha anat a càrrec del director general de l'Agència Catalana de Consum, Alfons Conesa
SocietatPublicat el 20/mar/12 per Marina Romero
La nova llei del Codi de Consum amplia i millora els drets dels consumidors i optimitza la relació entre els comerciants i els clients. Així ho consideren l'Àrea d'Economia de l'Ajuntament i l'associació Sant Cugat Comerç (StC) que, amb una cinquantena de botiguers, han assistit aquest dimarts a una sessió informativa sobre aquesta normativa que obliga les empreses de serveis bàsics a disposar de telèfons d'atenció d'incidències i reclamacions gratuïts.
Una de les novetats d'aquesta llei és que les empreses de serveis bàsics com ara les de subministraments, transports, assistencials i sanitàries han de tenir una adreça física a Catalunya per poder fer consultes presencialment i un telèfon gratuït per atendre reclamacions.
El tinent d'alcalde d'economia, Carles Brugarolas, ha defensat que aquesta és una llei que tant comerciants com consumidors han de conèixer.
Carles Brugarolas
La llei del Consum vol garantir que la relació entre comerciant i client sigui el més òptima possible.
Your browser doesn’t support HTML5 audio
De la seva banda la presidenta de l'Associació Sant Cugat Comerç, Maite Pérez, ha subratllat la importància que els comerciants de la ciutat estiguin al dia d'aquesta nova normativa.
Maite Pérez
És important que els comerciants de la cituat estiguin informats sempre de tots els canvis legislatius que es van produint relacionats amb el món del comerç.
Your browser doesn’t support HTML5 audio
La nova llei també deixa clar que el client té el dret de ser atès, tant oralment com per escrit, en català. Les novetats de la normativa s'han donat a conèixer aquest dimarts a la Casa Aymat, en una xerrada que ha anat a càrrec del director general de l'Agència Catalana de Consum, Alfons Conesa.