Les entitats ciclistes de la ciutat, contra l'obligatorietat de portar casc


Temes relacionats

Sant Cugat fa una aposta per la mobilitat sostenible amb el Congrés de la Bicicleta (18/jul/12)

Sant Cugat serà la seu del 4t Congrés de la Bicicleta ( 7/feb/12)


  • Comparteix:

L'ús del casc no és una garantia de seguretat en ciutat / Font: Circulaseguro.com

L'ús del casc no és una garantia de seguretat en ciutat / Font: Circulaseguro.com

Les entitats ciclistes santcugatenques qualifiquen de 'mala decisió' la proposta del govern espanyol de traslladar l'ús obligatori del casc a les ciutats. Tot i que consideren el casc com un element indispensable per a nens i ciclisme rural, les associacions creuen que aquesta mesura suposarà una disminució d'usuaris, tindrà un impacte negatiu per al turisme i promourà el sedentarisme entre la població.

Emmirallant-se en la resta de països d'Europa, on l'ús de la bicicleta en ciutat està molt més estès i l'ús del casc no és obligatori, les associacions ciclistes de la ciutat argumenten que l'obligatorietat del casc tindrà més efectes negatius que no pas positius.

Les entitats asseguren que als països on s'ha adoptat aquesta mesura, com Austràlia i algunes zones dels Estats Units, el resultat ha estat una reducció del 50% de l'ús de la bicicleta. Això es deu, argumenten, al fet que la gent que utilitza la bicicleta per a recorreguts curts i accions quotidianes es veuen frenats de fer-ho per la utilització del casc.

A més, els ciclistes santcugatencs consideren que, tot i que l'ús del casc és molt important en determinats col·lectius ciclistes, la seva eficàcia està condicionada a accidents de poca velocitat i que, per tant, en casos d'atropellament de vehicles, la protecció del casc és pràcticament nul·la.

En aquesta mateixa línia, el portaveu de la Plataforma Pro-Bici BACC (Bicicleta Club de Catalunya), Martí Rius, ha explicat a Cugat.cat que els problemes de salut pública que es derivaran de la inactivitat promoguda per aquesta normativa són més importants que l'accidentalitat addicional provocada per la manca de l'us del casc.

Martí Rius

Creiem que el casc és important per a accidents a velocitat moderada, però la seva obligatorietat tindrà efectes negatius sobre l'ús de les bicicletes.


El president de la Unió Ciclista Sant Cugat (UCSC), Rafa Robledo, ha assegurat en una entrevista a Cugat.cat que aquesta mesura no respon a una necessitat real dels ciclistes, sinó que ajudarà a malmetre la figura del ciclista alhora que augmenta la capacitat sancionadora de l'administració.

Rafa Robledo

L'únic que aconsegueix aquesta mesura, a banda de malmetre l'ús de les bicicletes, és ampliar la capacitat sancionadora de l'administració.


La reforma del Reglament General de Circulació proposada pel govern espanyol inclou, a més, la possibilitat de prohibir que les bicicletes circulin per la vorera i limitar la seva velocitat màxima als carrils-bici.



  • Comparteix:

COMENTARIS

Crec que no és bo, renunciar a la seguretat front a l'obligació de dur casc. Cal buscar una solució millor. Gràcies

F. Xavier Cortés Morros. Enviat el 31/jul/12


OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.