El carril bus-VAO de la C-58 ha entrat avui en funcionament

Tram de la C-58 / Font: ACN

Societat

Publicat el 29/oct/12 per Anna González

El carril bus-VAO (Vehicles d'Alta Ocupació) de la C-58, una de les vies més utilitzades pels santcugatencs, s'ha obert aquest dilluns a la circulació de vehicles privats amb un mínim de tres ocupants, motos i vehicles ecològics, a més d'autobusos públics. De fet, el carril s'ha estrenat amb la posada en marxa de quatre noves línies d'autobús exprés que connecten el Vallès Occidental.

El nou carril bus-VAO de la C-58, que uneix Barcelona i Ripollet, pretén fomentar el transport públic i millorar la mobilitat en una de les vies més transitades de Catalunya. Les obres han comportat una inversió de 80 milions d'euros, cofinançades amb fons europeus. La nova infraestructura està formada per dos carrils de circulació de 6,8 quilòmetres de longitud. Aquests carrils estaran operatius en un sentit o en un altre, en funció de les necessitats de mobilitat.

D'aquesta manera, els dies feiners de dos quarts de set del matí a la una de la tarda estaran oberts en sentit entrada a Barcelona i de les quatre de la tarda a les deu de la nit en sentit sortida de Barcelona. La resta del dia no estaran operatius. Els caps de setmana i festius, el funcionament del carril respondrà a les necessitats del trànsit.

El control del trànsit del nou carril bus-VAO serà presencial per agents de trànsit dels Mossos d'Esquadra. A banda d'aquesta presència policial, no hi haurà cap barrera física amb control del pas per accedir al carril.

La inauguració coincideix amb la posada en marxa de quatre línies d'autobús públic, les primeres d'una nova xarxa de fins a 40, que connectaran de manera directa Barcelona amb Ripollet, Sabadell, Terrassa i Cerdanyola. El conseller en funcions de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha explicat que l'encaix de les línies d'autobús exprés passa per competir amb el vehicle privat i no amb el transport públic.

Lluís Recoder

No volem que el bus exprés entri en competència amb els usuaris del transport públic sinó amb els usuaris del vehicle privat.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



La implantació d'aquest nou servei exprés serà progressiu fins el 2013 i arribarà a tot el territori amb l'objectiu de fomentar el transport públic.