Prop de 1.200 vehicles i 100 busos estrenen el nou carril bus-VAO de la C-58


Temes relacionats

El Servei Català de Trànsit preveu retencions per les obres a la C-58 en l'operació sortida (13/ago/11)


  • Comparteix:

Tram de la C-58 / Font: ACN

Tram de la C-58 / Font: ACN

Prop de 1.200 vehicles privats i 110 busos han utilitzat aquest dilluns al matí el nou carril bus-VAO (Vehicles d'Alta Ocupació) de la C-58, una de les vies més utilitzades pels santcugatencs. El carril s'ha obert aquest dilluns a la circulació de vehicles privats amb un mínim de tres ocupats, motos i vehicles ecològics, a més d'autobusos públics. De fet, la nova infraestructura s'ha estrenat amb la posada en marxa de quatre noves línies d'autobús exprés que connecten el Vallès Occidental.

El nou carril bus-VAO de la C-58, que uneix Barcelona i Ripollet, pretén fomentar el transport públic i millorar la mobilitat en una de les vies més transitades de Catalunya. La nova infraestructura està formada per dos carrils de circulació de 6,8 quilòmetres de longitud. Aquests carrils estaran operatius en un sentit o en un altre, en funció de les necessitats de mobilitat.

D'aquesta manera, els dies feiners de dos quarts de set del matí a la una de la tarda estaran oberts en sentit entrada a Barcelona i de les quatre de la tarda a les deu de la nit en sentit sortida de Barcelona. La resta del dia no estaran operatius. Els caps de setmana i festius, el funcionament del carril respondrà a les necessitats del trànsit.

Segons dades dels Mossos d'Esquadra, el 80% dels vehicles que han passat per la nova via fins les onze del matí eren VAO, mentre que un 10% eren ecològics i l'altre 10% incomplien la normativa d'ús.

La inauguració coincideix amb la posada en marxa de quatre línies d'autobús públic, les primeres d'una nova xarxa de fins a 40, que connecten de manera directa Barcelona amb Ripollet, Sabadell, Terrassa i Cerdanyola. El director de Transports i Mobilitat, Ricard Font, ha fet un balanç positiu de l'entrada en funcionament d'aquesta nova via.

Ricard Font

Hi ha hagut molta gent que ha utilitzat el carril per anar més ràpid a Barcelona i així ha estat. És l'èxit de l'infraestructura.


La implantació d'aquest nou servei exprés serà progressiu fins el 2013 i arribarà a tot el territori amb l'objectiu de fomentar el transport públic.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.