Neix a Sant Cugat una plataforma d'afectats pel fenomen 'Gossip'


  • Comparteix:

'Gossip' és una aplicació creada per Crows & Dogs / Font: Aplicació

'Gossip' és una aplicació creada per Crows & Dogs / Font: Aplicació

Neix a Sant Cugat una plataforma per donar cobertura legal i assessorar les persones afectades per l'aplicació electrònica 'Gossip', que permet escampar tafaneries de manera anònima. La web Afectadosgossip.es, posada en marxa a principis de mes, ja ha rebut més de 7.500 visites i unes 250 persones hi han contactat per orientar-se després de rebre ofenses a través d'aquest sistema. El col·lectiu ja ha presentat una querella penal contra el promotors de l'aplicació 'Gossip'.

'Gossip' és una aplicació creada per la companyia de Barcelona Crows & Dogs i disponible per a Apple on els seus usuaris poden escriure rumors que es classifiquen per temes i entorns. Aleshores altres usuaris coneixedors de la persona o el fet poden donar veracitat o no al rumor clicant sobre la icona de veritable o fals.

Una grup de pares de fills que han patit insults i ofenses a través d'aquest sistema s'han unit per crear la plataforma Afectados Gossip. D'aquesta manera, volen donar suport i assessorament a les persones afectades i fer pressió perquè l'empresa gestora de l'aplicació no permeti que s'usi per injuriar.

El promotor d'aquesta iniciativa és el santcugatenc Santiago Depares i, en una entrevista a Cugat.cat, ha explicat que volen acabar amb la indefensió que permet aquesta aplicació, en especial en joves i menors d'edat, ja que no hi ha mecanismes per desmentir les informacions ni conèixer qui les està escampant. Depares denuncia que s'està fent negoci a partir d'aquesta situació.

Santiago Depares

Estar emmaguetzemant informacions injurioses que pot comercialitzar. Estan explotant la indefensió de la joventut i els menors.


De fet, el col·lectiu ja ha presentat una querella penal contra Crows & Dogs perquè les persones injuriades puguin conèixer qui ha abocat aquesta informació a la xarxa i que aquesta sigui eliminada. A més, reclamen que l'aplicació filtri el contingut que els usuaris hi publiquen i habilitin mecanismes de defensa de les persones injuriades.

Santiago Depares

Volem saber qui posa injúries, que es borrin les dades i que posin filtres per evitar noves injúries. Les xarxes socials més importants tenen aquests mecanismes.


Des de la posada en marxa de la web, 7.500 persones l'han visitada i unes 250 s'han adreçat a l'entitat per conèixer quins recursos té per fer front a una situació d'injúries.

Segons Depares, la majoria de les persones que s'han adreçat a la plataforma són joves. Gairebé una quarta part de les consultes corresponen a menors d'edat, concretament persones d'entre 13 i 17 anys. La franja d'edat que continua aquest rànquing són joves d'entre 18 i 24 anys que suposen més d'una cinquena part de les consultes.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.