L'Institut de la Infància analitza l'impacte emocional de la literatura infantil


Temes relacionats

L'Institut de la Infància organitza 'Educació Emocional i Literatura infantil' (10/feb/13)

L'Institut de la Infància desmentirà els mites sobre la hiperactivitat (26/gen/13)

L'Institut de la Infància enforteix els vincles familiars amb un tallers d'ecologia (16/des/12)


  • Comparteix:

L'Institut de la Infància ha analitzat el component emocional de la literatura infantil amb una jornada aquest dissabte a la Casa de Cultura. Professionals del sector educatiu, psicòlegs infantils i pares i mares s'han reunit per desxifrar l'impacte dels contes en el desenvolupament de la personalitat durant la infantesa a través de diverses conferències impartides per experts d'arreu de Catalunya. Cada participant ha elaborat un recull de textos literaris sobre emocions i sentiments per utilitzar durant el seu dia a dia amb nens i nenes.

El rerefons emocional dels contes i la seva vessant psicològica han estat els pilars de la jornada 'Educació emocional i literatura', que ha estudiat el vocabulari i el contingut de diversos relats i el seu impacte en la personalitat infantil. Tant mestres com psicòlegs i pares i mares han posat en comú eines i textos literaris per treballar les emocions amb els més petits i ensenyar-los a enfrontar sentiments com la por i la solitud. La directora de l'Institut de la Infància, Verònica Bronstein, ha explicat que amb aquesta activitat volen subratllar el paper de la literatura com a gestora d'emocions en els nens i nenes.

Verònica Bronstein

L'infant és molt ric en emocions, però no té el llenguatge per expressar-se. El llibre és un bon aliat per ampliar vocabulari.


La jornada també ha analitzat els mecanismes per trencar la inhibició emocional dels adults i ajudar els infants a comprendre els sentiments mitjançant la fantasia i la imaginació. Segons algunes de les participants, la cita els ha descobert històries per tractar diversos tipus d'emocions amb els nens i nenes.

Participants

M'ha ajudat a pensar com treballar les emocions a l'escola i ajudar els nens a analitzar els seus conflictes a través del conte. / On hi ha contes i emocions, allà estem.


En l'acte també s'han donat a conèixer diverses tècniques per narrar contes i s'ha recomanat material literari perquè els educadors l'utilitzin amb els seus alumnes.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.