Els santcugatencs que disposen de mòbil intel·ligent o tauleta electrònica ja poden consultar l’oferta cultural, de serveis i turística de la ciutat amb el seu dispositiu. Ho fa possible l’aplicació ‘Sant Cugat a la butxaca’, una iniciativa de Sant Cugat Comerç (StC) amb el suport de l’Ajuntament i desenvolupada per l’empresa local Knoid Retail. StC ha presentat aquest dimarts l’app com a ‘pionera al país’ en un acte al Sant Cugat Hotel que ha aplegat representants del comerç, la cultura i la política local.
L’aplicació ja es pot descarregar gratuïtament a l’Apple Store i a Google Play, tot i que també es pot consultar des del web Santcugatalabutxaca.cat. Tot plegat perquè els ciutadans puguin accedir de manera fàcil i des de qualsevol lloc a informació d’utilitat del municipi. Es tracta d’una aplicació pionera a Catalunya, tal com apunta la presidenta de Sant Cugat Comerç, Maite Pérez.
Maite Pérez
Geolocalitzar les botigues i consultar les seves ofertes, veure imatges dels establiments, cercar l’aparcament més proper i ubicar els punts d’interès ciutadà més accessibles són algunes de les possibilitats que ofereix ‘Sant Cugat a la butxaca’. A més, els usuaris també hi podran llegir les notícies del portal municipal Cugat.cat. L’alcaldessa, Mercè Conesa, considera que la novetat del servei és que fa màrqueting de ciutat.
Mercè Conesa
La posada en marxa de l’app, que ha costat 12.000 euros, ha anat a càrrec de l’empresa local Knoid Retail. Un dels seus responsables, Lluís Zabala, ha valorat que Sant Cugat Comerç i l’Ajuntament hagin confiat el desenvolupament de l’aplicació a una entitat de la localitat.
Lluís Zabala
‘Sant Cugat a la butxaca’ es dirigeix als santcugatencs però també als visitants de fora, que podran esbrinar els principals punts d’atractiu històric i seguir diverses rutes turístiques. L’aplicació anirà actualitzant els seus continguts amb el pas del temps.

