Els ciclistes rebutgen la nova normativa de la DGT


  • Comparteix:

L'esborrany obliga a dur casc als ciclistes urbans / Font: Bicicat.cat

L'esborrany obliga a dur casc als ciclistes urbans / Font: Bicicat.cat

La Coordinadora Catalana d'Usuaris de la Bicicleta (CCUB), on s'integra la Unió Ciclista Sant Cugat, s'oposa frontalment a l'obligació de portar casc per als ciclistes en zones urbanes com estableix l'esborrany del nou Reglament General de Circulació de la Direcció General de Trànsit (DGT). El text, que es va fer públic fa dues setmanes, també prohibeix als ciclistes circular per les voreres i els obliga a fer-ho enganxats a la dreta de la calçada. Segons la CCUB, la nova normativa concep la bicicleta com un obstacle en lloc d'un vehicle, no s'ajusta a la realitat urbana i potencia la 'dictadura' dels vehicles de motor.

L'esborrany del nou Reglament General de Circulació imposa l'ús del casc als ciclistes urbans al·ludint una millora de la seguretat viària i prohibeix la circulació de bicicletes per les zones de vianants. El text obliga els ciclistes a desplaçar-se enganxats a la dreta de la calçada per deixar pas als vehicles més veloços, una mesura que segons la CCUB incompleix la Llei de Seguretat Vial.

De fet, la coordinadora insisteix que aquestes mesures no afavoreixen l'ús de la bicicleta, sinó que la converteixen en un 'obstacle' a la calçada i potencien la inseguretat i els conflictes amb els conductors de vehicles de motor. El portaveu de la CCUB, Albert Garcia, subratlla que la normativa no s'ajusta a la legalitat europea i que enfonsarà el sector de la bicicleta.

Albert Garcia

Enfonsarà el sector de la bicicleta. Serà insegur. No ens queixem del casc, ens queixem que sigui obligatori.


La CCUB ha demanat a la DGT que exclogui els articles referents a la bicicleta del nou reglament i escolti les necessitats dels ciclistes abans d'iniciar una nova legislació. A més, la coordinadora ha sol·licitat simbòlicament asil polític a països com Suècia i Dinamarca, on el casc no és obligatori en zones urbanes i l'ús de la bicicleta és elevat.




  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.