La FAV denuncia la manca d'actuació del CatSalut davant les llistes d'espera

CAP Sant Cugat

Societat

Publicat el 22/jul/13 per Raquel Ligero

La Federació d'Associacions de Veïns (FAV) de Sant Cugat lamenta la manca de resposta del Servei Català de la Salut (CatSalut) per solucionar el problema de les llargues llistes d'espera als centre d'atenció primària (CAP) de la ciutat i a Mútua de Terrassa, especialment a les especialitats i proves diagnòstiques. La federació, després de treballar el tema al consell de Serveis Socials de la ciutat, va presentar una carta a l'ens sanitari al maig exposant la problemàtica, però no ha rebut encara cap notificació per concretar una reunió, com es demanava.

El president de la FAV, Manel Sánchez, ha subratllat que és inacceptable que hi hagi llistes d'espera tan llargues per atendre una necessitat bàsica dels ciutadans i ha assegurat que aquesta problemàtica s'ha convertit ja en un 'mal endèmic' a Sant Cugat.

Manel Sánchez

És preocupant i un mal endèmic. Ho hem denunciat constantment i sempre amb promeses de millorar, però res. Generalitzen molt amb que a Sant Cugat hi ha molta gent que pot tenir mútues privades, i això descarrega CatSalut.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



Segons apareix en una carta publicada a Cugat.cat, la FAV va exposar en el consell de Serveis Socials del 30 d'abril passat els problemes amb les llistes d'espera en especialitats i proves diagnòstiques.

El director del sector sanitari del Vallès, Joan Parellada, que participa al consell, es va mostrar disposat a mantenir una reunió per donar resposta a les qüestions plantejades i els va adreçar a Araceli González del CatSalut per continuar el contacte. A hores d'ara, però, la federació veïnal encara n'espera una resposta concreta.