Estudi d'accessibilitat en transport públic als polígons: Sant Cugat treu bona nota


  • Comparteix:

Mapa d'accessibilitat en transport públic als polígons / Foto: Pacte Industrial de la RMB

Mapa d'accessibilitat en transport públic als polígons / Foto: Pacte Industrial de la RMB

10 dels 11 polígons empresarials de Sant Cugat tenen una accessibilitat en transport públic col·lectiu bona o acceptable segons l'estudi elaborat pel Pacte Industrial de la Regió Metropolitana, on s'integra la ciutat, en col·laboració amb l'Autoritat del Transport Metropolità. L'informe és una eina de diagnosi i proposta d'accions que, en el cas local, només recomana millorar de forma global el polígon de Can Calopa amb un augment del nombre de les expedicions de les línies de bus.

Cinc dels 11 polígons locals tenen un grau d'accessibilitat bona en transport públic col·lectiu amb Sant Mamet Est com el més ben posicionat, seguit de Can Ametller, Can Sant Joan Oest, Volpelleres i Can Magí Roquetes Sud. Uns altres cinc presenten una accessibilitat acceptable: Can Calders, Can Sant Joan Centre, Sant Mamet Oest, Can Mates i Can Magí-Roquetes Nord, de més a menys grau.

L'únic polígon que suspèn és Can Calopa, objecte de l'única recomanació que proposa l'informe per a Sant Cugat. El document suggereix elevar l'accessibilitat mitjana del polígon, ubicat a tocar de Rubí i amb 287 treballadors, amb un increment el nombre d'expedicions de les línies de bus. Un punt en què coincideix el president de Sant Cugat Empresarial, Frederic Boix, tot i que recorda que Can Calopa ha experimentat millores en transport públic.

Frederic Boix

La ubicació d'una parada de bus a Can Calopa va millorar la mobilitat, perquè l'accessibilitat a la zona estava molt malament.


Amb relació a les mesures de millora d'accessibilitat que proposa l'estudi a l'àrea metropolitana, Sant Cugat és de les ciutats que menys suggeriments rep. Una diagnosi positiva que també comparteix Sabadell, Mataró, Viladecans, Santa Coloma i Mollet.

Diagnosi general
El document subratlla que la majoria dels polígons empresarials estan ben comunicats en disposar de servei de tren i nombroses línies de bus. Tot i així, l'estudi remarca que la dispersió entre els polígons fa que l'accessibilitat entre ells sigui variable. També destaca que els polígons són més accessibles en bicicleta que a peu, ja que sis dels polígons disposen de carril bici i només tres tenen adaptat un accés específic a peu.

Sant Cugat, com a exemple
A l'hora d'exposar com fer millores puntuals, el document posa l'exemple de Sant Cugat quan va millorar la línia de bus interna a Can Sant Joan. Tot i que Can Sant Joan té una parada interna de FGC de les línies S2 i S55, la parada quedava molt lluny i, per solucionar-ho, una línia circular efectua tres recorreguts diferents al llarg del polígon amb una freqüència de pas d'entre cinc i 10 minuts, adaptant-se a l'arribada dels trens. Una segona línia cobreix el recorregut entre l'estació de Sant Joan i el sector Vallsolana Garden Business Park amb freqüència de pas d'uns 20 minuts.

Altres indicadors
L'autocontenció és la capacitat d'un municipi per retenir en el seu interior els treballadors residents i Sant Cugat obté un percentatge del 39%. L'autosuficiència és la capacitat d'una ciutat d'ocupar els seus llocs de treball amb població resident: Sant Cugat presenta un percentatge del 38%.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.