L'Ajuntament renova les certificacions ISO de tres àrees


Temes relacionats

L'Ajuntament renovarà finalment els certificats de qualitat ISO (19/mar/13)

L'Ajuntament assegura al PSC que mantindrà les certificacions ISO (27/feb/13)


  • Comparteix:

Façana de l'Ajuntament

Façana de l'Ajuntament

L'Ajuntament ha renovat les quatre certificacions internacionals que ja disposava i que acrediten la voluntat de 'millora contínua del consistori en relació als serveis que presta a la ciutadania, la seva contribució a un desenvolupament sostenible i l'esforç per garantir la seguretat dels seus treballadors i treballadores'. Es tracta de les certificacions de les normes ISO 9001:2008 (gestió interna), ISO 14001:2004 (qualitat ambiental), OSHAS 18001:2007 (riscos laborals i seguretat en el treball) i el Reglament Europeu EMAS 761/2001 (qualitat ambiental).

Les normes s'han aplicat en els següents àmbits municipals:

ISO 9001:2008 de qualitat: es basa en l'execució d'accions d'acord amb la filosofia del cicle de millora contínua fonamenta en la planificació, execució, control i accions sobre els resultats.

L'atenció ciutadana conforma l'abast on s'ha implantat aquesta norma a l'Ajuntament. El primer certificat es va obtenir l'any 2003. Concretament, el funcionament dels següents serveis municipals s'ajusten als paràmetres de la norma de qualitat:

- Atenció ciutadana general pels canals telefònic (010), virtual (web) i presencial (OAC-central i OAC-districtes Mira-sol, les Planes i la Floresta).

- Oficina de turisme (OT).

- Centre de formació ocupacional del Servei d'Ocupació Municipal (SOM).

- Oficina d'informació sobre el consum (OMIC).

- Oficina d'atenció a l'empresa (OAE).

ISO 14001:2004 i EMAS de qualitat ambiental: verifiquen que l'Ajuntament optimitza l'ús dels recursos naturals (aigua i energia), minimitza i dóna un tractament adequat als residus generats, optimitza el consum de les matèries primeres, i fomenta les bones pràctiques ambientals. Aquestes certificacions reconeixen que l'Ajuntament minimitza l'impacte ambiental dels serveis derivats de la seva activitat i que aposta pel desenvolupament sostenible.

L'abast on s'ha implantat aquesta norma és a les activitats de treballs en oficina, manteniment i neteja a la seu central de l'Ajuntament i als parcs i jardins del municipi. El primer certificat i la corresponent verificació es van obtenir l'any 2008.

OSHAS 18001:2007 de riscos laborals i seguretat en el treball: es basa en l'execució d'accions que permetin garantir la seguretat en el treball i la prevenció de riscos laborals mitjançant accions relatives a la salut, la higiene, l'ergonomia i la seguretat.

L'abast on s'ha implantat aquesta norma és a tots els llocs de treball ocupats per personal municipal i s'han establert les bases per a la coordinació amb les empreses que presten serveis municipals. El primer certificat es va obtenir durant l'any 2009.

Un any sense acreditacions

D'aquesta manera, l'Ajuntament recupera aquestes acreditacions que havien deixat d'estar vigents transitòriament -durant aproximadament un any- en no haver dut a terme l'auditoria externa anual necessària. Això es deu, d'una banda, a les restriccions pressupostàries i, de l'altra, al fet que es va considerar que la metodologia ja estava prou implantada a l'Ajuntament com per no tractar-se d'una despesa prioritària.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.