Les companyies d’aigua Sorea i Agbar han expressat la seva voluntat de ser sensibles amb les famílies en situació de vulnerabilitat i evitar el talls de subministrament d’aigua. En la presentació dels seus departaments de defensor del client, celebrat aquest dilluns al Claustre del Monestir, les dues empreses han demanat agilitat i compenetració als departaments de Serveis Socials per garantir l’accés a l’aigua als ciutadans que no puguin pagar la factura.
El director general de l’Agència Catalana de Consum, Alfons Conesa, ha explicat als assistents les modificacions en el Codi de Consum, que preveuen solucions per a les famílies en situació de vulnerabilitat que rebin un avís de tall de subministrament. Davant d’aquesta situació, les persones afectades han de dirigir-se als Serveis Socials del seu municipi perquè aturin el tall i estudiïn l’aplicació de tarifes socials. La directora de Clients de Sorea a Catalunya, Montse Solé, assegura que, tot i no poder resoldre ni jutjar aquests casos, la companyia té la voluntat de ser sensibles amb les famílies vulnerables.
Montse Solé
El tinent d’alcalde d’Economia, Ocupació i Empresa, Carles Brugarolas, ha destacat el paper de Serveis Socials
per combatre la pobresa energètica.
Carles Brugarolas
Una cinquantena d’alcaldes, regidors, síndics i tècnics municipals de tot Catalunya ha participat en la jornada ‘Al costat de les persones: El servei d’aigua i els drets dels consumidors’.

