Sorea i Agbar es comprometen contra els talls de subministrament d’aigua

sorea_agbar_aigua_2015.jpg
-->
Enllaç copiat al clipboard
04/05/15 a les 15:04h
 |  2 minuts de lectura
Secció: Societat

Les companyies d’aigua Sorea i Agbar han expressat la seva voluntat de ser sensibles amb les famílies en situació de vulnerabilitat i evitar el talls de subministrament d’aigua. En la presentació dels seus departaments de defensor del client, celebrat aquest dilluns al Claustre del Monestir, les dues empreses han demanat agilitat i compenetració als departaments de Serveis Socials per garantir l’accés a l’aigua als ciutadans que no puguin pagar la factura.

El director general de l’Agència Catalana de Consum, Alfons Conesa, ha explicat als assistents les modificacions en el Codi de Consum, que preveuen solucions per a les famílies en situació de vulnerabilitat que rebin un avís de tall de subministrament. Davant d’aquesta situació, les persones afectades han de dirigir-se als Serveis Socials del seu municipi perquè aturin el tall i estudiïn l’aplicació de tarifes socials. La directora de Clients de Sorea a Catalunya, Montse Solé, assegura que, tot i no poder resoldre ni jutjar aquests casos, la companyia té la voluntat de ser sensibles amb les famílies vulnerables.

Declaracions

Montse Solé

Per nosaltres és molt important tenir una relació àgil amb els Serveis Socials. Pretenem ser molt sensibles amb els casos de vulnerabilitat.

El tinent d’alcalde d’Economia, Ocupació i Empresa, Carles Brugarolas, ha destacat el paper de Serveis Socials

per combatre la pobresa energètica.

Declaracions

Carles Brugarolas

Sant Cugat té molts dispositius per garantir que ningú caigui en situacions d’indignitat i garantir els subministres.

Una cinquantena d’alcaldes, regidors, síndics i tècnics municipals de tot Catalunya ha participat en la jornada ‘Al costat de les persones: El servei d’aigua i els drets dels consumidors’.