‘Tots ballem’, el conte il·lustrat que captura l’essència de l’Esbart

El llibre es pot adquirir a la seu de l'Esbart Sant Cugat

Lluís Bassa, membre de la junta de l'Esbart i Irene Llamas, autora del conte
Lluís Bassa, membre de la junta de l'Esbart i Irene Llamas, autora del conte / Foto: Cugat Mèdia
-->
Enllaç copiat al clipboard

Carme Reverte

Amant de la ràdio, els esports i la informació km 0. M'apassiona la conversa de prop i cara a cara. Em fascina conèixer persones, descobrir llocs i el que es cuina.

Llegir-ne més

Amant de la ràdio, els esports i la informació km 0. M'apassiona la conversa de prop i cara a cara. Em fascina conèixer persones, descobrir llocs i el que es cuina.

Llegir-ne més
06/05/26 a les 06:00h
 |  1 minut de lectura
Secció: Cultura

L’Esbart Sant Cugat ha presentat, coincidint amb el Dia Internacional de la Dansa, ‘Tots ballem’, un conte il·lustrat que reivindica la dansa tradicional com a espai de creixement emocional i comunitari. L’obra, escrita per Irene Llamas i il·lustrada per Miquel Pasqual, neix en el marc del 50è aniversari de l’entitat, celebrat l’any passat. El llibre s’inspira en un conte familiar previ de l’autora i en les vivències compartides dins l’Esbart.

Escolta l’entrevista

La història segueix l’Aran i l’Àlex des de la infantesa fins a l’edat adulta, reflectint el seu pas per Andança fins arribar a formar part del Cos de Dansa de l’Esbart. Mostra com la dansa evoluciona amb la persona i genera vincles i identitat col·lectiva. El llibre recull l’essència de l’Esbart, i el seu paper dins el teixit cultural de la ciutat. Com explica l’autora en una entrevista al magazín ‘Connectats’, el projecte s’ha desenvolupat de manera col·laborativa durant més d’un any amb membres de l’entitat. Llamas també ha destacat “la dificultat de transmetre amb paraules les emocions”, de ballar o els nervis abans de sortir a escena.

El conte, que forma part de la col·lecció de contes de Sant Cugat, editat per Profeslo, es va posar a la venda el dia de Sant Jordi, durant la ballada d’Andança, i ara es pot adquirir a la seu de l’Esbart.