La presidenta de l’EMD de Valldoreix, Montserrat Turu, s’ha mostrat confiada que durant el mes de gener es podrà arribar a un acord amb Sant Cugat sobre la quantitat que l’Ajuntament ha de pagar a l’EMD per compensar el deute provocat per la congelació del conveni econòmic entre les dues administracions. Turu ha atribuït l’ultimàtum d’ERC a la ‘tensió’ que li provoca formar part dels dos equips de govern, i ha afegit que l’escenari actual de la negociació és bo.
Montse Turu ha explicat, en declaracions al magazín ‘Barra Lliure’ d’aquesta emissora, que les negociacions entre l’EMD i l’Ajuntament de Sant Cugat van pel bon camí i estan marcades per una relació cordial entre les dues administracions. La presidenta de l’EMD assegura que s’ha marcat el mes de gener com a marge per arribar a un acord amb Sant Cugat sobre les quantitats a liquidar per compensar el deute històric provocat per la congelació, durant els últims anys, del conveni econòmic entre les dues administracions. L’escoltem.
En relació a l’últimàtum d’ERC, que va fixar el 31 de gener com a data límit per a la finalització de les negociacions entre l’Ajuntament i l’EMD, Montse Turu considera que respon a la ‘tensió’ i el ‘nerviosisme’ que provoca als republicans formar part dels dos equips de govern. Turu demana temps i tranquil·litat, i assegura que, de moment, les negociacions estan ben encarrilades.
Turu assegura que si finalment s’arriba a un acord amb Sant Cugat sobre les quantitats pendents a liquidar fins l’any 2004 i es consensua un nou conveni, que entraria en vigor a partir del 2006, l’EMD retirarà el contenciós que té interposat contra l’Ajuntament per la congelació de les transferències. A l’espera de tenir una xifra definitiva, la presidenta de l’EMD ha avançat que el deute pendent de Sant Cugat amb Valldoreix podria ser d’entre 1’5 i 2 milions d’euros.

