Un estudi de la UB conclou que l’Eix B-30 és dels més dinàmics i amb més potencial econòmic de Catalunya

-->
Enllaç copiat al clipboard
10/03/06 a les 00:00h
 |  2 minuts de lectura
Secció: Economia

El corredor de la B-30 és actualment un dels espais més dinàmics i amb més potencial de creixement econòmic i empresarial de la regió metropolitana i del conjunt de Catalunya. Així ho conclou l’estudi elaborat pel grup de recerca AQR de la Universitat de Barcelona. L’informe però també posa de manifest la necessitat de millorar qüestions com la mobilitat i l’accessibilitat de la zona per no frenar aquest desenvolupament.

Sota el títol ‘L’eix B-30: dinàmic i en alça’, aquest informe posa de manifest que aquest sector es destaca pel fort increment de població registrat en els darrers anys, especialment a Sant Cugat, i pel fet de tenir una població molt jove i amb un nivell de formació i instrucció superior a la mitjana de la província de Barcelona i del conjunt de Catalunya. Pel que fa a l’activitat econòmica, destaquen dades com que a l’any 2004 el número d’afiliats a la Seguretat Social a l’eix B-30 representava el 2,96% del conjunt de Catalunya, mentre que la població de la zona representava el 2,75%. Per sectors, s’imposen la indústria i els serveis, amb especial atenció a l’àmbit de l’educació. Altres dades revelen que els sectors considerats estratègics, com els d’alta o alta i mitja tecnologia, són importants en aquest corredor, situant-se per sobre la mitjana provincial, que la creació de noves empreses és del 4,1%, també per sobre de la mitjana, o que aquest eix genera el 3% del PIB català. Per al director de l’estudi, el professor Jordi Suriñach, les dades evidencien que és un territori en alça que cal intentar potenciar.

El mateix estudi però revela alguns punts febles, que passen sobretot per temes d’accessibilitat i de mobilitat. I és que, segons les dades, més del 44% de la població de la zona es desplaça a treballar a un altre municipi, la gran majoria de fora d’aquest corredor. El resultat és un sistema urbà poc cohesionat i on es produeixen importants col·lapses. Escoltem Jordi Suriñach.

Per als responsables de l’estudi, aquestes són qüestions a millorar per garantir la continuïtat del creixement econòmic i empresarial d’aquest corredor B-30.