Un grup d’extreballadors de Delphi s’organitza per salvar l’arxiu de l’empresa

delphi2016.jpg
-->
Enllaç copiat al clipboard
13/10/16 a les 06:00h
 |  1 minut de lectura
Secció: Societat

Un grup d’extreballadors de Delphi està intentant salvar l’arxiu històric de l’empresa abans que canviï de propietaris. L’objectiu és conservar els documents de l’empresa i una exposició, d’uns 10 metres quadrats, que es va fer pels 50 anys i que fa un recorregut per l’evolució del producte durant les cinc dècades de vida de la fàbrica. La voluntat del grup és que la mostra estigui de moment al Museu del Monestir i que els arxius els catalogui l’Arxiu Nacional de Catalunya (ANC).

Un dels extreballadors de l’empresa, Jordi Casas, ha explicat a Cugat.cat que es tracta de conservar una part important de la història industrial de la ciutat, ja que Delphi, l’antiga Condiesel, és una peça clau en la vida de molts santcugatencs. Casas destaca que hi ha generacions de santcugatencs que hi han treballat o que bé tenen un familiar proper que ho ha fet.

Declaracions

Jordi Casas

Sense Delphi no s’explica com ha estat la història industrial de Sant Cugat. Sobretot al barri de Sant Francesc, hi ha molta gent que hi ha treballat o té un amic o parent ho ha fet. Hi ha una relació sentimental amb aquesta empresa.

De moment, tots els actors, l’empresa, l’arxiu i el Museu, s’han mostrat disposats a col·laborar, però falta encara concretar els terminis.