Un immoble de Valldoreix, obra d’un deixeble de Gaudí, es ven per 1,4 milions

El xalet, de 1928, és Bé Cultural d'Interès Local i obra de l'arquitecte Domènec Sugrañes

L'immoble es coneix amb el nom de Casa de Xocolata o Xalet de Llorenç Miquel / Foto: Diputació de Barcelona
-->
Enllaç copiat al clipboard
27/12/25 a les 06:00h
 |  1 minut de lectura
Secció: Societat

El mercat immobiliari de Sant Cugat sovint descobreix immobles de gran valor patrimonial. És el cas de “la Casa de Xocolata” de Valldoreix, també coneguda com a Xalet de Llorenç Miquel, ubicada a l’avinguda de Joan Borràs, 26. Aquesta finca, datada de 1928, està declarada Bé Cultural d’Interès Local i és obra d’un dels deixebles d’Antoni Gaudí. Es tracta de Domènec Sugrañes, col·laborador del famós arquitecte en obres icòniques com La Pedrera, la Torre Bellesguard i la Sagrada Família. Per fer realitat “la Casa de Xocolata”, l’arquitecte de Reus va dissenyar una torre aïllada d’estiueig d’estil eclèctic modernista, de planta rectangular i coberta de teula àrab. L’immoble, de prop de 350 metres quadrats, es ven per 1.475.000 euros.

El xalet consta de soterrani, planta baixa i primer pis. L’element més destacat de la construcció és l’ús de carreus de gres de color vermellós emprats per decorar el vèrtex dels murs exteriors i els marcs de les finestres i finestrals. Les finestres i finestrals de la planta baixa i primer pis són d’arc de mig punt amb marc ornamental i ampit de carreus de gres vermellós.

L’ús d’aquest gres de color marró i rogenc als murs, als vèrtexs i als emmarcaments de finestres i portes va motivar el sobrenom popular de “la Casa de Xocolata”. La parcel·la és de 1.500 metres quadrats.

Façana
Imatge de la Gal·leria 1
Escala
Imatge de la Gal·leria 2
Sostre
Imatge de la Gal·leria 3
Sala
Imatge de la Gal·leria 4
Passadís
Imatge de la Gal·leria 5
Retrocedir Avançar