El santcugatenc Jaume Sàbat, fill del mestre pastisser, narra des de l’Equador com ha viscut el terratrèmol que dissabte va sacsejar la costa nord del país i que ha provocat 443 morts, 4.027 ferits i 231 desapareguts, segons l’últim balanç de les autoritats de la república. Sàbat viu a la ciutat Guayaquil que, tot i estar a 500 quilòmetres de l’epicentre, també ha patit els efectes del sisme.
El terratrèmol, de 7,8 graus a l’escala de Richter, va tenir el focus a les localitats de Cojimíes i Pedernales, a la costa nord del país. El govern equatorià ha decretat l’estat d’excepció a àmbit nacional i d’emergència a les províncies d’Esmeraldas, Manabí, Santa Elena, Guayas, Santo Domingo i Los Ríos. Jaume Sàbat resideix des de fa dos anys a Guayaquil. En un contacte amb Cugat.cat ha explicat que, en un primer moment, ell i la seva dona van atribuir els primers moviments a les ‘tremolors habituals’ a la zona.
Jaume Sàbat
Tot i no trobar-se a l’epicentre de la catàstrofe, la ciutat de Guayaquil també ha viscut els efectes del sisme, però en menor grau. El santcugatenc, que ha col·laborat en tasques d’ajuda als damnificats, també ha remarcat ‘la increïble solidaritat’ que ha demostrat el poble equatorià davant el desastre.
Jaume Sàbat
Sàbat es desplaçarà aquest dimecres al centre de convencions de Guayaquil on s’està coordinant les tasques de donacions als afectats. Aquest cap de setmana, visitarà la localitat de Chone, a la província de Manabí, per conèixer de prop la situació dels afectats.
Acte de record a Sant Cugat per les víctimes
L’Associació Multicultural Sant Cugat convoca tots els equatorians residents a la ciutat i la resta d’habitants a la missa que la parròquia de Sant Pere oferirà aquest diumenge en memòria de les víctimes a dos quarts de nou del vespre. Segons un comunicat de l’entitat, a l’acte assistiran l’alcaldessa i diversos cònsols llatinoamericans. L’equatoriana és una comunitat estrangera amb important presència al municipi.

