El conseller de Territori i Sostenibilitat, el santcugatenc Damià Calvet, ha proposat la construcció d’un segon túnel a la línia del Vallès i Barcelona de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC). Aquesta millora reduiria en 15 minuts el trajecte, de manera que el total no superaria els 30 minuts i doblaria els passatgers, passant dels 70 milions fins als 140. Calvet, que ha anunciat el projecte en la presentació de l’agenda estratègica de FGC fins al 2030, ha explicat que per a l’any vinent hauran fet un estudi informatiu per valorar la iniciativa, que hauria d’aprovar l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM).
Calvet ha manifestat que tot i haver fet els perllongaments de Terrassa i Sabadell i la incorporació de 15 nous trens, la infraestructura ja no té més capacitat: ‘Per això hem de plantejar aquest segon túnel’. Serà, ha dit, ‘la gran infraestructura metropolitana dels pròxims anys i que reforçarà l’enllaç dels àmbits de Terrassa, Sant Cugat i Sabadell amb Barcelona’. De la seva banda, el president de FGC, Ricard Font, ha apuntat que doblar el túnel suposarà ‘ser competius respecte la C-58 i doblar la capacitat de passatgers’. Calvet també ha explicat el projecte de connexió de l’avinguda del Carrilet, a l’Hospitalet, amb el metro del Vallès: ‘Al 2020 hem de poder licitar la connexió de la línia Llobregat-Anoia amb el metro del Vallès i pensar en el valor afegit que suposaria disposar d’intercanviadors a Plaça d’Espanya i Plaça de Francesc Macià amb els busos que entren per la B-23 i per la Gran Via’.

