L’Ajuntament digitalitzarà les dades sobre l’accessibilitat i característiques de tots els establiments a través de l’aplicació gratuïta Mapp4all. L’aplicació, que funciona arreu del món, és un servei col·laboratiu que situa en el mapa el grau d’accessibilitat ‘transversal’ del teixit comercial a través dels mateixos usuaris. El consistori ha contractat dues persones mitjançant el Servei d’Ocupació Municipal (SOM) que comprovaran ‘in situ’ les característiques i prestacions dels comerços. El projecte rep el suport de 20.000 euros de l’Obra Social de la Caixa.
L’aplicació Mapp4all també permet localitzar i afegir informació d’un establiment d’acord a 10 categories d’accessibilitat, tant física com sensorial, i dóna resposta a les necessitats de la ciutadania. A més de persones amb discapacitat, ja sigui motora, auditiva o visual, també se’n poden beneficiar ciutadans amb mascotes, amb infants i amb al·lèrgies alimentàries, entre d’altres. Ho explica el director general i fundador de Mapp4all, Josep Esteba.
Josep Esteba
L’Ajuntament ha explicat que el projecte té les característiques perquè Sant Cugat faci un ‘pas endavant’ com a ciutat intel·ligent i posa la tecnologia a disposició de la gent. La tinenta d’alcalde d’Innovació, Joana Barbany, assegura que la recollida de dades també servirà per fer una diagnosi del punt en què es troba la ciutat en l’àmbit de l’accessibilitat.
Joana Barbany
L’aplicació està disponible per als sistemes operatius Android i iOS i es pot consultar en nou idiomes diferents. Les dades estaran enllestides d’aquí a sis mesos.

