Sant Cugat acull una exposició itinerant dedicada a l’economia social i solidària (ESS), una proposta que vol apropar a la ciutadania un model econòmic centrat en les persones, el territori i el bé comú. La mostra, impulsada per la Taula d’Economia Social i Solidària de Sant Cugat, es pot visitar durant més de dos mesos en diferents punts de la ciutat. Fins al 27 de març la mostra es pot veure a la plaça d’Octavià, a continuació -fins al 24 d’abril- estarà disponible a Lluís Millet, i per últim, fins al 22 de maig, la proposta torna a la plaça del Monestir.
L’exposició combina dades socials i ambientals actuals amb exemples concrets d’aquest teixit local, demostrant que l’economia social i solidària és una realitat consolidada a la ciutat i una alternativa viable al model econòmic convencional.
Durant el mes de maig, l’exposició coincidirà a Octavià amb el Mes del Comerç Just, l’Economia Social i Solidària i les finances ètiques i amb la Fira que se celebrarà el 9 de maig, reforçant així la visibilitat i el dinamisme del sector.
Molt més que agricultura ecològica
A Sant Cugat, l’ESS inclou iniciatives d’arquitectura cooperativa com Arqbag, projectes d’habitatge en cessió d’ús com Clau Mestra, mitjans de comunicació locals com elCugatenc, iniciatives d’inclusió sociolaboral com Taller Jeroni de Moragas, cooperatives de comunicació amb mirada social com La Sembra o Bikelogic.
El tinent d’alcaldia d’Economia Social i Solidària, Bernat Picornell, destaca: “Quan parlem d’economia social i solidària parlem també d’habitatge cooperatiu, de cultura, de mobilitat sostenible, d’inclusió laboral o de comunicació transformadora; i és un model econòmic complet que forma part del dia a dia de Sant Cugat.”
