La pandèmia de la Covid-19 ha fet que moltes de les gestions i tràmits amb les administracions s’hagin derivat a un format digital, on les pàgines web i les aplicacions mòbils han agafat tot el protagonisme. Des de l’Ajuntament de Sant Cugat s’ha impulsat el Servei d’Acompanyament Digital on, a través de la cooperativa social santcugatenca Actua, s’ofereix un servei per ajudar a gestionar molts dels tràmits digitals de manera presencial a aquelles persones que no tenen els coneixements per fer-ho.
El tècnic del Servei d’Acompanyament Digital i membre de la cooperativa social Actua Jan Monner explica que la idea d’aquest servei sorgeix de la detecció que molts usuaris dels Serveis Socials municipals no tenien les eines i els coneixements per gestionar els tràmits digitals. Monner afegeix que, a causa de la implantació del certificat Covid, el volum de sol·licituds al Servei d’Acompanyament Digital s’ha vist incrementat. Actualment, s’estan atenent 130 persones per trimestre, aproximadament. La tinenta d’alcaldia de Drets Socials i Igualtat, Núria Gibert, ha afirmat que és un servei “per a totes les edats”, ja que no només es tracta de saber fer ús de les noves tecnologies, sinó també s’han d’entendre els tràmits administratius. Cugat Mèdia també ha parlat amb una de les usuàries del servei, Reyna Pérez, que l’ha qualificat “d’excel·lent”. “M’ha ajudat força amb coses que no sabia sobre la feina”, ha relatat. Per sol·licitar cita s’ha de trucar o enviar un missatge de Whatsapp al telèfon
689 20 40 73. Tota la informació del Servei d’Acompanyament Digital es pot trobar en aquest enllaç.

