Quasi 48.000 santcugatencs, 3.700 més que ara fa quatre anys, estan cridats avui a les urnes per decidir la composició del parlament i decidir el proper govern de la Generalitat. Per tal de garantir el correcte funcionament de la jornada electoral, l’ajuntament ja ha preparat un efectiu amb prop de 70 treballadors municipals a banda d’un dispositiu especial d’agents de la Policia local i estatal.
Una vegada més, els santcugatencs estan cridats a les urnes per execercir el seu dret a vot. En aquesta ocasió, el cens electoral a la nostra ciutat compta amb 47.917 persones, el que suposa 3.700 més que ara fa 4 anys. Si ho comparem amb el nombre d’electors que hi havia a Sant Cugat per les passades eleccions municipals, la xifra baixa lleugerament, ja que en aquests comicis els ciutadans de la Unió Europea que viuen a Sant Cugat no poden votar. Precisament aquest fet ha estat el que ha provocat més confusions i incidències a l’hora de configurar el cens electoral. Ho explica el tinent d’alcalde de Presidència, Joan Recasens.
Pel que fa al dispositiu electoral, Sant Cugat tindrà 18 col·legis distribuits entre el centre i els districtes, i que acolliran un total de 67 meses. Per garantir que tot funcioni sense problemes, el consistori ja ha preparat un equip de setanta treballadors municipals que garantiran el correcte funcionament i s’encarregaran d’actualitzar les dades.
La seguretat quedarà garantida amb la presència d’un agent de policia local o estatal a cada col·legi, que indicaran a la ciutadania i resoldran possibles incidències. Totes les persones que tinguin dubtes sobre el col·legi on els hi toca votar, poden consultar les seves dades al panell informatiu col·locat al vestíbul de la casa consistorial.

