La línia de passatgers de RENFE entre Mollet i el Papiol podria endarrerir-se encara dos o tres anys


  • Comparteix:

Manel Nadal és secretari de Mobilitat del govern català

Manel Nadal és secretari de Mobilitat del govern català

L'entrada en funcionament de la línia de passatgers de Renfe El Papiol - Mollet podria endarrerir-se entre 2 i 3 anys. Durant una trobada amb alcaldes i regidors del Vallès Occidental, el secretari general de Mobilitat, Manel Nadal, ha explicat que aquesta línia està condicionada per les obres del traçat del TGV, que dificulten que es pugui posar en marxa aquest servei. Des de l'Ajuntament de Sant Cugat han demanat al govern català que presioni perquè aquesta línia entri en funcionament el més aviat possible i que recolzi també el sistema d'intercanviadors.

Durant la trobada, tant Nadal com els diferents municipis han coincidit a remarcar la importància del traçat vallesà del TGV amb una doble via d'ample europeu i no amb un tercer rail, i la necessitat que el govern català defensi aquesta proposta davant el govern central.

El secretari general de Mobilitat també ha apostat per intentar desencallar l'entrada en funcionament de la línia de passatgers de RENFE entre el Papiol i Mollet, tot i que ha explicat que hi ha problemes d'obres vinculats a la línia del TGV que condicionen la circulació normalitzadade més trens per la zona. Això podria endarrerir l'entrada en funcionament del nou servei de RENFE entre dos i 3 anys.

Manel Nadal

Recolzarem els ajuntaments perquè aquesta línia entri en funcionament el més aviat possible però està condicionat per problemes d'obres amb la línia d'alta velocitat.


Aquesta notícia ha estat rebuda amb preocupació per l'Ajuntament de Sant Cugat, que ha demanat a la Generalitat que recolzi els ajuntaments que hi treballen i, sobretot, que recolzi el projecte d'intercanviadors amb altres línies ferroviàries com per exemple els ferrocarrils de la Generalitat. Escoltem la tinent d'alcalde, Mercè Conesa.

Mercè Conesa

No podem ser massa optimistes. Fa uns dies Renfe no ens va donar una data certa de funcionament, però hem demanat al govern que impulsi aquesta línia.


Recordem que fa uns dies, l'alcalde ja havia anunciat la possibilitat d'engegar mesures de pressió amb altres ajuntaments afectats per aquest retards, després que la pròpia companyia ferroviària anunciés que no podia concretar una data per l'inici d'aquesta línia per a passatgers.

Finalment, la trobada entre els representants municipals i Manel Nadal ha servit també per evidenciar una vegada més les discrepàncies sobre el projecte del Quart Cinturó. Mentre la Generalitat continua apostant per crear una ronda ferroviària enlloc de fer una nova carretera, ajuntaments com el de Sant Cugat continuen demanant una alternativa al col·lapse que es viu diàriament a l'AP-7 i a la B-30.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.