L'ATM estudiarà la construcció d'una nova línia de ferrocarril entre Barcelona i Sant Cugat

El projecte inclou la construcció d'un nou túnel a Collserola

Urbanisme

Publicat el 4/ago/04 per Miquel Herrada

L'Autoritat del Transport Metropolità encarregarà un estudi de viabilitat per projectar una segona línia de Ferrocarrils de la Generalitat entre Barcelona i el Vallès Occidental, paral·lela al Metro del Vallès. L'objectiu de la línia, que implicaria construir un nou túnel a Collserola per unir Barcelona amb Sant Cugat, és descongestionar l'actual xarxa ferroviària i ampliar el servei als principals nuclis de població de la nostra comarca.

El Pla Director d'Infraestructures pels anys 2001-2010 ja preveia la possibilitat de construir un nou túnel a la serra de Collserola per posar en marxa una segona línia ferroviària, paral·lela al metro del Vallès, que hauria de connectar Barcelona amb Sant Cugat, Cerdanyola i Sabadell.

Ara, aquesta previsió s'ha començat a concretar, ja que l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) ha anunciat que enguany encarregarà un estudi de viabilitat per aquesta nova línia. Segons fonts del Departament de Política Territorial de la Generalitat, l'objectiu és descongestionar el Metro del Vallès i donar servei als principals pols generadors de viatges, com Sant Cugat i Sabadell.

Segons les previsions del Pla Director d'Infraestructures, la nova línia perllongaria la línia dels FGC que ara acaba a l'Avinguda Tibidabo de Barcelona, travessaria la serra de Collserola a través d'un túnel i entraria a Sant Cugat, possiblement, per la Vall de Gausac i la zona de Torre Negra. Després, la línia es desviaria cap a Cerdanyola i continuaria fins a Sabadell.