Els partits de Sant Cugat discrepen sobre la necessitat, o no, del Quart Cinturó i el Túnel d'Horta


  • Comparteix:

La possibilitat d'incloure el Túnel d'Horta i el Quart Cinturó, més enllà del tram comprès entre Abrera i Terrassa, en el Pla de Carreteres 2006-2026 ha provocat reaccions diverses a Sant Cugat. CiU i PP continuen defensant la necessitat d'infraestructures que resolguin el col·lapse de la B-30 o dels Túnels de Vallvidrera, mentre que ERC i ICV s'oposen a totes dues propostes i aposten pel transport públic. Pel que fa al PSC local, han reiterat la demanda que el Túnel d'Horta sigui ferroviari.

Els estudis sobre vialitat encarregats pel departament de Política Territorial i Obres Públiques conclouen la necessitat d'allargar el Quart Cinturó més enllà d'Abrera i Terrassa i aposten també per la construcció del Túnel d'Horta, que creuaria Collserola.

Aquest informe ha provocat reaccions diverses entre les forces polítiques de la ciutat. Des de CiU, el portaveu Joan Recasens veu positives aquestes conclusions, ja que segons ha dit, cal buscar alternatives per descongestionar l'autopista AP-7 i el seu lateral, la B-30, a banda de potenciar el transport ferroviari.

Joan Recasens

Entenem que tot el que no sigui fer una alternativa a la B-30 no soluciona els problemes que tenim.


Pel que fa al PSC, la postura és més delicada. Tot i veure amb bons ulls el projecte del Quart Cinturó, han hagut d'acostar postures amb els seus socis del tripartit. En el cas del Túnel d'Horta, els socialistes de Sant Cugat no aposten per un túnel de transport viari privat, tal i com es proposa, sinó que demanen que aquesta sigui una infraestructura ferroviària. Escoltem el seu portaveu, Jordi Menéndez.

Jordi Menéndez

Un nou túnel a la serra de Collserola només per vehicles és un absurd, perquè només serveix per incrementar l'ús del vehicle privat. Nosaltres demanem que s'estudii la viabilitat d'un túnel ferroviari.


ERC, de la seva banda, ha manifestat la seva oposició a tots dos projectes i ha reiterat la necessitat de potenciar i millorar la xarxa viària existent i de buscar altres alternatives que potenciïn el transport públic. El portaveu republicà, Eduard Pomar, espera que aquests projectes es parlin abans de prendre decisions.

Eduard Pomar

Sempre ens hem oposat al Túnel d'Horta pèrquè creiem que amb la millora de les infraestructures actuals és innecessari un nou forat a Collserola.


La mateixa oposició l'han manifestat des d'ICV. Xavier Boix, portaveu ecosocialista, ha reiterat l'aposta per una mobilitat sostenible basada en el transport públic i ha lamentat que el PSC llenci globus sonda sobre qüestions com aquesta.

Xavier Boix

Estem en contra de les dues propostes i el que més ens desagrada és que el PSC tingui un discurs diferent depenent de la ciutat i que des del govern plantegin temes que acaben sent globus sonda.


Per últim, la portaveu del PP a Sant Cugat, Berta Rodríguez, ha assegurat que la secció local donarà suport a la postura que tingui el grup parlamentari popular, que, recordem, s'ha manifestat en diverses ocasions a favor de noves infraestructures que descongestionin l'AP-7.

Berta Rodríguez

Nosaltres ens posicionem com es va posicionar el PP al Parlament de Catalunya, igual que ho van fer CiU i PSC:


Recordem que el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha remarcat que això són només estudis i que de moment no s'ha pres cap decisió.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.