L'Ajuntament estudiarà si és possible reduir la rotonda del Parc Central sense perjudicar la mobilitat

Veïns i equip de govern han consensuat les característiques constructives de la carretera de Vallvidrera

Urbanisme

Publicat el 17/mar/05 per Miquel Herrada

L'Ajuntament ha encarregat un estudi per saber quina repercussió tindria sobre la mobilitat la reducció de la rotonda situada a l'encreuament de la carretera de Vallvidrera amb el carrer Manel Farrés. Així s'ha fet públic després d'una reunió entre l'equip de govern i representants de l'associació de propietaris Proparc, que ha servit també per acordar les característiques de les mitjanceres de la carretera de Vallvidrera i de la part enjardinada de la rotonda.

Els representants de l'associació Proparc s'han reunit aquest dimarts amb l'alcalde, Lluís Recoder, la tinent d'alcalde de Territori, Mercè Conesa, i el tinent d'alcalde de Serveis Territorials, Joan Recasens, per tal d'acostar posicions. Després de la trobada, veïns i equip de govern han arribat a un acord sobre les característiques constructives de la carretera de Vallvidrera, però han mantingut les discrepàncies sobre les dimensions de la rotonda.

Tot i que l'equip de govern manté que la dimensió de la rotonda respon a les necessitats de mobilitat a la zona, recolzades pel Pla de Mobilitat que va realitzar l'empresa ALG, la tinent d'alcalde de Territori, Mercè Conesa, ha explicat que estan oberts a estudiar la proposta dels veïns, sempre i quan la fluïdesa del trànsit no surti perjudicada. Per això, l'Ajuntament ha encarregat un estudi per saber quines conseqüències sobre la mobilitat tindria una hipotètica reducció de la rotonda.

Mercè Conesa

Volem saber les repercussions sobre la mobilitat que tindria la reducció de la rotonda. Estem a l'espera del resultat, però nosaltres sempre hem entès que la dimensió actual era per donar resposta al nivell de mobilitat a la zona.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



La reunió ha servit, això sí, per assolir un acord entre els veïns i l'administració sobre les obres de construcció de les mitjanceres de la carretera de Vallvidrera i de la part enjardinada de la rotonda. La tinent d'alcalde de Territori ha explicat que l'Ajuntament ha incorporat les propostes dels veïns per convertir la carretera de Vallvidrera en una via amb tractament urbà, semblant a un 'corredor verd'. Mercè Conesa.

Mercè Conesa

Els veïns han aportat les seves idees, que són del tot pertinents i factibles. Encararem la construcció de la carretera de Vallvidrera com un corredor verd.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



En aquest sentit, Ajuntament i veïns han acordat que les mitjanceres de la carretera siguin pantalles vegetals d'una alçada considerable per tal d'esmorteir al màxim el soroll i que la via sigui 'permeable', amb la col·locació de semàfors i passos de vianants.

A la reunió, però, no s'ha parlat de les al·legacions al Pla Parcial d'Ordenació del Turó de Can Matas presentades per l'associació Proparc, unes al·legacions que l'Àrea de Territori té previst presentar i explicar a la propera Junta de Govern local.