L'estació de Vullpalleres podria trigar entre 2 i 4 anys a entrar en funcionament


  • Comparteix:

El president de FGC defensa la necessitat de construir, en un futur, una nova línia del Vallès que uneixi Tibidabo i UAB creuant Collserola

El president de FGC defensa la necessitat de construir, en un futur, una nova línia del Vallès que uneixi Tibidabo i UAB creuant Collserola

La futura estació de FGC de Vullpalleres podria trigar encara entre 2 i 4 anys. Així ho ha anunciat el president de l'empresa ferroviària, Joan Torras, coincidint amb la celebració de la Mostra Sant Cugat Actiu, on per primera vegada hi ha hagut un estand de Ferrocarrils. Torras també ha aprofitat per defensar la necessitat d'una nova línia del Vallès, que enllaci la línia d'avinguda Tibidabo amb la UAB, creuant l'entorn de Collserola. Un projecte que compta amb l'oposició de l'Ajuntament de Sant Cugat.

Coincidint amb la seva presència a la mostra Sant Cugat Actiu, el president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, Joan Torras, ha fet referència a la necessitat de la futura estació de Vullpalleres, que s'integrarà dins la línia de Sabadell i permetrà donar servei als veïns de tota aquesta zona així com als usuaris de l'estació de Renfe, ubicada just al costat.

En aquest sentit, Torras ha assegurat que el projecte ja està en marxa però ha apuntat que encara no es pot donar una data per la posada en funcionament d'aquesta estació. En tot cas, ha dit Torras, el més convenient seria parlar d'una termini d'entre 2 i 4 anys.

Joan Torras

Quan comencen els papers, hi ha la garantia que l'expedient no para. Però quan es farà realitat, jo calculo que ha de críexer la urbanització i que dos, tres o quatre anys seria el més prudent d'anunciar.


D'altra banda, el president de FGC també ha assegurat que des d'aquesta empresa s'està treballant per resoldre els problemes de saturació que pateix aquesta companyia durant la franja horària que va de 7 a 9 del matí. En aquest sentit, ha explicat que la majoria de trens que circulen durant aquestes hores són de 4 vagons i no de 3, però ha defensat també la necessitat, en un futur, de desdoblar la línia del Vallès amb un nou traçat que uniria la línia d'Avinguda Tibidabo amb la UAB, per mitjà d'un túnel soterrat que creuaria Collserola.

Davant l'oposició que genera aquest projecte, entre d'altres per part de l'Ajuntament de Sant Cugat, ja que podria afectar la zona de Torre Negra i la Vall de Gausach, tant Torras com el director d'Explotació de FGC, Albert Tortajada, han assegurat que el traçat encara està per definir i que es tindrà en compte la protecció de l'entorn. Segons Tortajada, en aquest cas la definició del traçat pot ser més flexible ja que es tracta d'una zona on no hi ha nuclis habitats que condicionin el pas d'aquesta línia.

Albert Tortajada

Aquest ha de ser un dels elements bàsics de disseny ja que estem parlant d'un traçat on pràcticament no hi ha res i no hi ha per tant uns condicionaments que delimitin per on ha de passar.


L'alcalde de la ciutat, Lluís Recoder, ha reiterat però l'oposició a un projecte que podria afectar la serra de Collserola, i sobretot un espai protegit com el de la Torre Negra. Recordem que l'Ajuntament ja ha presentat al·legacions a aquesta proposta de perllongar la línia de FGC entre Tibidabo i Sant Cugat-Centre Direccional.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.