Recoder demana mesures per reduir l'impacte ambiental que pot tenir un increment dels trens de mercaderies provinents del Port

L'aclade considera que cal cobrir part de la via de Renfe davant l'increment de trens que suposarà la construcció del tercer rail

Urbanisme

Publicat el 5/ago/05 per Ester Castanyer

L'alcalde de Sant Cugat reclama al Ministeri de Foment que s'adoptin mesures per aïllar acústicament la ciutat, i en especial els barris de Can Magí i Coll Favà, davant el possible increment de trens de mercaderies que creuin el nostre municipi. Lluís Recoder considera que no es pot tirar endavant 'de cap manera' el projecte per adequar la línia de rodalies de Renfe entre Papiol i Mollet a l'ample de via internacional sense un projecte per minimitzar l'impacte ambiental que això representarà per a Sant Cugat

El Ministeri de Foment comença a treballar ja en el projecte per adequar la línia de rodalies de Renfe entre Papiol i Mollet a l'ample de via internacional per mitjà d'un tercer rail. El principal objectiu d'aquesta mesura és poder fer sortir trens de mercaderies des del Port de Barcelona i cap a Europa, un projecte que per a l'alcalde de Sant Cugat és molt positiu pel país ja que permetrà reduir el trànsit de camions a la carreteres catalanes.

Tot i això, Recoder ha manifestat la seva preocupació per l'impacte que això tindrà sobre Sant Cugat, ja que suposarà un increment del nombre de combois de mercaderies que creuin el municipi. En aquest sentit, l'alcalde s'ha mostrat especialment preocupat per la postura del Ministeri de Foment, que considera que en no tractar-se d'una obra nova, no requereix per tant un estudi d'impacte ambiental. Davant d'això, l'alcalde recorda que els barris de Can Magí i Coll Favà ja suporten un trànsit important de trens de mercaderies i demana sensibilitat per part dels governs estatal i català.

Lluís Recoder

De cap manera es pot tirar endavant es pot tirar endavant el projecte sense corregir paral·lelament l'impacte sonor que tindria el pas d'aquests trens pel centre de Sant Cugat, perquè no oblidem que passa per una zona habitada.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



En aquest sentit, l'alcalde apunta que la millor proposta pel barri de Can Magí seria cobrir part de la via amb un fals túnel, i demana al Ministeri que estudiïn alternatives pel barri de Coll Favà.

Lluís Recoder

Pel barri de Can Magí tenim molt clara la solució, un fals túnel. Pel barri de Coll favà no tenim tant clara quina ha de ser l'alternativa, ho estem estudiant, i esperem que el Minsiteri ens aporti possibles solucions.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



Lluís Recoder ha recordat també que l'Ajuntament ha manifestat, per escrit i en persona, aquesta preocupació als responsables del Ministeri de Foment, i que s'han presentat també diverses al·legacions als diferents projectes de traçat del TGV.