L'Ajuntament reitera la demanda d'un vial alternatiu per 'eixugar' el trànsit del Centre Direccional

ICV-EA no descarta crear un vial alternatiu però s'oposa a ampliar la carretera de Bellaterra

Urbanisme

Publicat el 21/set/05 per Miquel Herrada

L'Ajuntament de Sant Cugat ha ratificat les seves al·legacions al planejament del Centre Direccional de Cerdanyola per evitar que perjudiqui la mobilitat del barri de Roquetes de Sant Cugat. Tots els grups polítics, tret d'ICV-EA, han donat suport a la petició de consolidar la carretera de Bellaterra i crear un vial alternatiu per desviar el trànsit, mentre que els ecosocialistes descarten l'opció d'ampliar la carretera de Bellaterra perquè afectaria, diuen, la Via Verda.

Després que la Comissió d'Urbanisme de Barcelona hagi aprovat provisionalment el planejament del Centre Direccional de Cerdanyola, l'Ajuntament de Sant Cugat ha ratificat al ple, amb l'únic vot en contra dels regidors d'ICV-EA, les al·legacions municipals a aquest projecte. La tinenta d'alcalde de Territori, Mercè Conesa, ha explicat que l'objectiu del consistori és evitar que el trànsit que generi el Centre Direccional, i especialment el dipòsit de residus inerts que s'instal·larà en aquest sector, repercuteixi negativament sobre la mobilitat de Sant Cugat, i en especial de la carretera de Roquetes.

Amb aquest objectiu, l'Ajuntament torna a demanar que es mantingui oberta i es consolidi la carretera de Bellaterra per 'eixugar' part d'aquest fluxe de vehicles. A més, Conesa ha explicat que la intenció de l'equip de govern és estudiar conjuntament amb Cerdanyola un nou planejament que inclogui, necessàriament, la creació d'un vial alternatiu que desdoblés la carretera de Roquetes per reduir l'impacte del trànsit.

Mercè Conesa

Només tenim una premisa: que hi hagi un vial alternatiu i que tot el trànsit no carregui sobre Roquetes. I només es podrà garantir que hi hagi finançament per aquest vial si s'inclou dins el planejament del Centre Direccional.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



Tots els grups polítics, excepte ICV-EA, han donat suport al manteniment de les al·legacions de Sant Cugat al planejament del Centre Direccional. Els ecosocialistes, de la seva banda, consideren 'frívol' que una ciutat com Sant Cugat, que qualifiquen de 'depredadora del territori', reivindiqui la defensa del medi natural a l'hora de presentar aquestes al·legacions.

El portaveu municipal d'ICV-EA, Xavier Boix, rebutja frontalment ampliar la carretera de Bellaterra, perquè aniria en contra de la Via Verda que es vol preservar, però no descarta que es construeixi un vial alternatiu per evitar l'excés de trànsit pel barri santcugatenc de Roquetes.

Xavier Boix

Es vol crear un pas alternatiu a la carretera de Roquetes amb un vial que eixugui la seva por a què ens passin centenars de camions pel barri. Seria una bona notícia pels veïns de Roquetes. Però si ampliem la carretera de Bellaterra, anem en contra de la Via Verda.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



D'altra banda, l'Ajuntament també ha ratificat, amb l'oposició d'ICV-EA, l'al·legació que demana la supressió d'una subestació elèctrica de la línia d'alta tensió, a la zona del Centre Direccional a tocar de Sant Cugat.