'Bellaterra contra el Vial Interpolar' reclama a les administracions que estudiïn alternatives al projecte

Aquesta i altres entitats treballen des de fa temps per modificar el projecte d'aquest Vial que ha de creuar Bellaterra i el polígon de Can Sant Joan

Urbanisme

Publicat el 21/oct/05 per Ester Castanyer

L'associació 'Bellaterra contra el Vial Interpolar' reclama a la Generalitat que reconsideri el projecte d'aquesta autovia que creuarà Bellaterra i el polígon de Can Sant Joan. Des d'aquest col·lectiu denuncien que, un any després d'haver presentat un projecte alternatiu, ni el govern català ni els ajuntament de la zona no s'han posicionat al respecte.

El col·lectiu, format per 250 famílies, considera inviable que una autovia que unirà les autopistes AP-7 i C-58, pugui creuar un nucli urbà i un polígon on hi ha diverses escoles. Segons els veïns, aquesta opinió es veu refermada, a més, per un estudi de l'empresa CICSA que posa de manifest que aquest projecte només contribuirà a crear un tap de circulació a la zona de Can Sant Joan i incrementarà també el nivell de perillositat.

És per això que aquesta entitat ha proposat una alternativa que passaria per traslladar aquest vial fora del nucli urbà. Així ho ha explicat el sotspresident de l'associació 'Bellaterra contra el Vial Interpolar', Jordi Sans.

Jordi Sans

Simplement és treure del mig d'una localitat i unes escoles una autovia i portar-la a fora, igual que s'ha fet a Rubí. El que demanem és el mateix i creiem que donat aquest antecedent, tenim raó

Your browser doesn’t support HTML5 audio



Sans ha afegit que aquesta és només una proposta, i que el seu objectiu és principalment parlar-ne i buscar la millor alternatives.

En aquest sentit, ha lamentat que més d'un any després d'haver fet arribar aquest estudi al govern català, han tingut diverses reunions amb el secretari general de Mobilitat, Manel Nadal, i amb els responsables dels ajuntaments de la zona, però no se'ls hi ha donat cap resposta, ni a favor ni en contra. Sans considera que tot i que l'Ajuntament de Sant Cugat s'ha mostrat receptiu a estudiar el projecte i les seves demandes, de moment, ningú els ha proposat asseure's i treballar.

Jordi Sans

La competència és de la generalitat però aquesta tira pilotes fora i davant nostra va dir que faria el que volguessin els Ajuntaments. Cerdanyola no s'ha definit i Sant Cugat sembla que té una actitud més positiva.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



Davant d'aquesta situació, l'entitat assegura que no es quedaran amb els braços plegats i que continuaran reclamant que es modifiqui el projecte. Tot i estar disposats a seguir fent reunions i dialogant, no descarten, si és necessari, emprendre altres mesures com manifestacions, i en última instància, tallar alguna carretera o vial.