Territori rebutja el projecte d'ampliar de 2 a 4 carrils el Vial Interpolar al seu pas per Can Sant Joan


  • Comparteix:

La tinenta d'alcalde Mercè Conesa considera que aquesta zona no pot assumir un increment de trànsit

La tinenta d'alcalde Mercè Conesa considera que aquesta zona no pot assumir un increment de trànsit

L'àrea de Territori no veu amb bons ulls el projecte de convertir el Vial Interpolar en una autovia de 4 carrils que uneixi les autopistes AP-7 i C-58 passant pel polígon de Can Sant Joan. Des del consistori asseguren que aquesta zona no pot admetre més volum de trànsit i aposten per mantenir el tractament urbà de la via, tal i com ja s'ha fet a l'àmbit de Sant Cugat.

Tal i com ja havien apuntat en alguna ocasió, des de l'àrea de Territori de l'Ajuntament no veuen convenient ampliar el Vial Interpolar, passant dels 2 carrils actuals a 4, tal i com es contempla en el Pla d'Infraestructures de la Generalitat.

Tot i reconèixer que el polígon de Can Sant Joan pateix actualment una saturació de trànsit, la titular d'aquesta àrea, Mercè Conesa, assegura que no és recomanable incrementar el volum de vehicles d'aquesta zona amb la construcció d'una autovia i aposta per mantenir el tractament urbà d'aquest vial i per estudiar altres alternatives, com per exemple el camí verd que ja s'ha proposat des d'algunes entitats.

Mercè Conesa

Aquesta zona en aquest moment no admet més vehicles. Nosaltres seríem partidaris d'anar a una alternativa més tova i volem alertar d'això. Nosaltres creiem que el polígon Can Sant Joan està funcionant bé com una via urbana


Conesa ha recordat que des de Sant Cugat ja s'ha donat un tractament de via urbana a aquest vial, amb un carril per sentit de circulació i zones d'aparcament, voreres àmplies i rotondes, i ha afegit que no contemplaran un projecte que perjudiqui tot aquest tram del vial que ja està executat.

Mercè Conesa

El terme municipal de Sant Cugat ha anat executant ja el seu Vial Interpolar i li ha donat un fesomia característica en funció dels equipaments que s'han posat al voltant. No és igual el tractament en una zona on hi ha indústria que una on hi ha escoles


Recordem que el projecte d'ampliar el Vial Interpolar, convertint-lo en una autovia que permeti connectar les autopistes AP-7 i C-58 ha rebut, en els darrers mesos, l'oposició de diferents col·lectius com la plataforma 'Bellaterra contra el Vial Interpolar', que considera que aquesta iniciativa suposa un perill en una zona on hi ha diverses escoles.

D'altra banda, també s'ha presentat alternatives com la de 'Ciutadans pel Camí Verd del Vallès', que aposta per integrar aquest tram dins el que seria la primera via verda de la província de Barcelona.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.