Llum verda del ple a les al·legacions al Pla d'Infraestructures del Transport de Catalunya

Totes les formacions han donat suport a les al·legacions, excepte ICV-EA, que només ha votat a favor d'algunes de les consideracions

Urbanisme

Publicat el 17/gen/06 per Ester Castanyer

El ple municipal ha donat llum verda a la proposta d'al·legacions de l'Ajuntament al Pla d'Infraestructures del Transport de Catalunya que ha elaborat la Generalitat. La proposta ha rebut el suport de totes les formacions, tot i que ICV-EA ha votat en contra d'algunes de les consideracions com per exemple el projecte del túnel central ferroviari, que creuen que no es pot planificar sense aprovar abans el futur pla territorial de la regió metropolitana ni les necessitats del territori.

La proposta d'al·legacions al Pla d'Infraestructures del Transport contempla, entre d'altres, la petició de suprimir el Vial de Cornisa i el Vial d'Enllaç, que creuarien la serra de Collserola, o de mantenir el caràcter urbà del Vial Interpolar. A nivell ferroviari, les al·legacions de Sant Cugat passen per demanar mesures correctores per a la línia Castellbisbal - Mollet, al seu pas per Can Magí i Coll Favà, o el soterrament de la nova línia de FGC que ha d'unir el Vallès amb Barcelona. Escoltem la tinenta d'alcalde de Territori, Mercè Conesa.

Mercè Conesa

Pel que fa a les millores del ramal Castellbisbal - Mollet, demanem que hi hagi mesures de correcció al pas per Coll Favà i Can Magí, i pel que fa a la nova proposta de túnel d'accés Barcelona - Vallès, passant per Collserola, que es garanteixi que la línia passarà soterrada

Your browser doesn’t support HTML5 audio



Des de l'oposició han coincidit en la necessitat que Sant Cugat faci sentir la seva veu en un pla tan important i que vol planificar les diferents infraestructures viàries i ferroviàries del país per als propers 20 anys. Tot i això, PSC i ICV-EA han lamentat que l'equip de govern hagi fet públic el seu posicionament sobre el tema abans del ple municipal, quan s'estava treballant per arribar a un consens entre totes les forces polítiques. Així ho ha dit el portaveu socialista, Salvador Gausa.

Salvador Gausa

Aquest és un dels grans temes inclosos en la moció que vam provar de grans temes de ciutat. Per tant, hem cregut de responsabilitat treballar per arribar al consens, i lamentem la seva actitud

Your browser doesn’t support HTML5 audio



Pel que fa a ICV-EA, aquesta formació ha votat favorablement a les al·legacions relatives a suprimir el Vial de Cornisa i el Vial d'Enllaç, però no ha donat suport a les demandes vinculades a la nova línia de FGC entre Barcelona i Vallès. Segons el portaveu ecosocialista. Xavier Boix, un projectes d'aquestes dimensions no es pot planificar sense tenir abans el pla territorial i el pla de mobilitat de la regió metropolitana i conèixer, per tant, les necessitats.

Xavier Boix

Una infraestructura d'aquest tipus és faraònica, té altres alternatives i el cost-benefici és bastant qüestionable. I donat que no tenim tancats el pla territorial de la regió metropolitana i el pla de mobilitat i que no coneixem les necessitats, hauríem de dir que no al túnel central

Your browser doesn’t support HTML5 audio



Els ecosocialistes tampoc han donat suport a les al·legacions relacionades amb el Vial Interpolar, que consideren que hauria de suprimir-se, a les millores de la línia ferroviària Castellbisbal-Mollet, ja que el projecte del TGV no s'adiu amb el model de ferrocarril que proposa aquesta formació.