'Bellaterra contra el Vial Interpolar' fa al·legacions en contra d'aquesta via prevista al PITC


  • Comparteix:

L'entitat proposa una alternativa situada una mica més al nord, fora del nucli habitat

L'entitat proposa una alternativa situada una mica més al nord, fora del nucli habitat

La plataforma 'Bellaterra contra el Vial Interpolar' ha presentat un plec d'al·legacions al Pla d'Infraestructures del Transport de Catalunya amb l'objectiu d'evitar que es tiri endavant el projecte del Vial Interpolar al seu pas per aquesta zona. L'entitat continua defensant que no es pot fer passar una autovia pel mig d'un nucli urbà ni d'una zona on hi ha diverses escoles, i proposa una alternativa una mica més al nord per donar sortida a les necessitats de mobilitat de la zona.

La plataforma, integrada per famílies de Bellaterra i per pares d'alumnes de les escoles de l'entorn, ha presentat un plec d'al·legacions contra aquest projecte, que hauria d'unir les autopistes AP-7 i C-58.

Segons aquest col·lectiu, aquesta via suposaria un fort increment de trànsit al seu pas per Sant Cugat i Bellaterra que no és assumible donada la gran densitat de vehicles que ja transiten pel polígon de Can Sant Joan. Des de la Plataforma recorden també que en aquesta zona hi ha 5 escoles i diverses oficines, i que hi ha 300 vivendes molt properes a la reserva de sòl que preveu el PGM del 1976. A més, consideren que més de 1.000 cases quedarien afectades per l'impacte acústic i ambiental del projecte.

És per això que proposen una alternativa basada en un estudi de l'empresa CICSA i que passaria per traslladar aquest vial una mica més al nord, fora del nucli urbà. Així ho ha explicat el president de la plataforma 'Bellaterra contra el Vial Interpolar', Joaquim Simón.

Joaquim Simón

Pensem que la Interpolar, tal com està projectada, no fa una funció tan social com sembla. No volem barrar el pas d'aquesta via, que sabem que seria fer volar coloms, però proposem una alternativa més curosa amb l'ambient


Simón ha afegit també que, des d'aquesta col·lectiu troben a faltar un posicionament comú i més realista dels ajuntaments de Sant Cugat i Cerdanyola. Segons ell, Sant Cugat no es pot tancar en banda demanant que es mantingui el caràcter urbà de la via en el tram d'aquest municipi i Cerdanyola no pot apostar només per reforçar l'entorn del Baricentro i de la C-58. Per a Simón, cal proposar una alternativa realista o ningú podrà fer res per evitar que s'acabi fent aquest vial.

Joaquim Simon

Si la generalitat diu que els ajuntaments són els ajuntaments del territori i un es tanca dins de casa seva i diu que el trànsit ja el tenen arreglat i altre diu que cal arreglar el nus del Baricentro i no els hi donem una alternativa, s'acabarà fent


Per tot això, la plataforma 'Bellaterra contra el Vial Interpolar' demana al govern català que s'exclogui aquest projecte del PITC, que en el futur Pla Territorial es desafectin aquests terrenys i que s'iniciï un estudi de les possibles alternatives de traçat. El col·lectiu també reclama que es creï una taula de converses amb totes les parts afectades.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.