Recoder vincula la no-construcció de la Ronda Sud a millores de transport públic

Urbanisme

Publicat el 21/des/06 per Josep Gimeno

L'alcalde condiciona la no-construcció de la Ronda Sud a l'increment de transport públic a Sant Cugat i la comarca. No obstant això, Lluís Recoder defensa mantenir una reserva d'espai per si el vial fos necessari en un futur. Per la seva banda, el soci de de govern de CiU, ERC, s'oposa a la construcció de la ronda per vulnerar la protecció de la Torre Negra.

L'alcalde assegura que li agradaria mantenir la Torre Negra intacta si es troben alternatives a la Ronda Sud per garantir la mobilitat a la ciutat. Tot i això, Recoder considera adient mantenir una espai reservat per construir, si fos necessari, l'hipotètic vial.

Segons l'alcalde, l'aposta pel transport públic podria ser una alternativa a la ronda. En aquest sentit, Recoder ha refermat l'aposta de l'Ajuntament per incrementar el servei d'autobús i la xarxa de carrils per a bicicletes.

Per millorar el transport públic, l'equip de govern també demana a les administracions corresponents que impulsin l'ampliació del Metro del Vallès i el servei de Renfe a Sant Cugat.

Escoltem l'alcalde.

Lluís Recoder

Estaria satisfet si poguéssim deixar la Torre Negra com està. Si es poden trobar solucions alternatives seria perfecte, però no podem col·lapsar la ciutat.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



En canvi, l'altre soci de govern local, ERC, descarta donar suport a la construcció de la Ronda Sud en un futur. Segons els republicans, la infraestructura viària posaria en risc la biodiversitat de la Torre Negra.

Escoltem el tinent d'alcalde de Medi Ambient, el republicà Eduard Pomar.

Eduard Pomar

Si es fes la Ronda Sud, l'impacte sobre la Torre Negra seria tan gran que malmetria tots els esforços per protegir l'espai.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



La Ronda Sud, que passaria per l'àmbit de la Torre Negra, completaria la circumval·lació viària de la ciutat.