Discrepàncies sobre la futura connexió ferroviària entre Barcelona i el Vallès


Temes relacionats

L'empresariat vallesà reclama urgentment la prolongació de la L-7 de FGC amb estació a Sant Cugat (22/set/08)

El Vallès Occidental demana celeritat en la construcció infraestructures (20/ago/08)

El govern aposta pel Túnel d'Horta ferroviari en comptes de fer-ho per la prolongació de la línia d'Avinguda Tibidabo ( 7/abr/08)

Alcaldes del Vallès demanen a la Generalitat prioritzar la prolongació de la línia de FGC d'Avinguda Tibidabo fins a la comarca ( 1/abr/08)


  • Comparteix:

L'equip de govern reclama que la nova connexió ferroviària entre Barcelona i el Vallès es faci per Sant Cugat. En un debat a Cugat.cat, la tinenta d'alcalde de Territori, Mercè Conesa, ha dit que aquesta seria la millor opció per desdoblar l'actual línia del Metro del Vallès. El coordinador del Pla Territorial Metropolità de Barcelona, Josep Maria Carrera, ha dit que la proposta actual passa perquè la nova línia penetri al Vallès per Cerdanyola i que després es derivi cap a Sant Cugat amb un tramvia, tot i que s'ha mostrat obert a estudiar altres possibilitats.

Josep Maria Carrera ha pràcticament descartat l'allargament de la línia de l'Avinguda del Tibidabo per arribar al Vallès, considerant que, si bé augmentaria la capacitat de transport, connectaria dues zones que ja estan connectades i no resoldria el coll d'ampolla del túnel del carrer de Balmes, en el tram barceloní.

En canvi, ha argumentat a favor del túnel ferroviari d'Horta, que enllaçaria la plaça de les Glòries, a Barcelona, amb el Vallès. El millor punt de sortida, segons Carrera, seria prop de Cerdanyola, d'on després caldria crear una connexió amb Sant Cugat.

Escoltem el coordinador del Pla Territorial Metropolità de Barcelona.

Josep Maria Carrera

La connexió es faria cap al Centre Direccional. A partir d'allà es connectaria amb Sant Cugat amb una mena de tramvia.


La tinenta d'alcalde de Territori, Mercè Conesa, ha reiterat que l'aposta de l'equip de govern és que la nova línia arribi directament a Sant Cugat i que després continuï cap a l'est.

Mercè Conesa

Nosaltres no estaríem d'acord en que la línia arribés a Cerdanyola i després hi hagués un apèndix cap a Sant Cugat.





El Pla Territorial Metropolità de Barcelona implica 164 municipis d'un total de 7 comarques, i està previst que la Generalitat l'aprovi a finals de l'any que ve.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.